vis vakantie Denemarken 2017

1 jan

Geur en koud weer zo op de eerste dag van het nieuwe jaar ,maar onze gedachten gaan alweer naar Denemarken om een week te vissen ,het zal waarschijnlijk 9 april worden ,

2 jan .

Zo wij hebben de feestdagen weer gehad nu weer op naar de langere dagen en kortere nachten.

6 jan

vannacht -10 gr geweest brrrrrrr

10 jan

de eerste  vergadering staat geplant op 17 jan .

het weer is guur en nat .+7 gr .

17 jan

het is winter in Nederland de schaatsen kunnen uit het vet ,morgen de eerste marathon op natuurijs .

wij hebben de vergadering weer gehad en gaan op 9 april naar Denemarken.

18 jan

Het begint nu echt te kribbelen om de hengels weer klaar te maken voor Denemarken,na de vergadering van gisteren krijg je er echt weer zin in ,maar wat een koude winterdag is het  vandaag ,ook ben ik al weer even in de camper geweest ,waar alles naar wens is ,heb er een kleine kachel in zodat het er altijd aangenaam in blijft en niets stuk vriest ,want het is vandaag de helle dag onder nul .   maar de camper blijft ijsvrij .

winterrijp

wat mooie beelden oplevert

22 jan.

mooi winter weer

28 jan.

zo de schaatsen kunnen voorlopig weer in het vet ,het lijkt wel lente en dat in een dag tijd, gisteren was het nog -7 en nu is het 12 gr warmer .

nog 10 weken geduld gaat nu snel met aftellen .

4 feb

het lijkt wel voorjaar mooi weer en 10 gr ,

nog 9 weken geduld maar met dit weer krijg je er wel zin in .

s morgens vroeg al mooi

vandaag vis bakken .

9 feb.

gevoel temperatuur  -10

20 feb.

de temp gaat deze week weer boven de 10 gr .vandaag 9 gr

26 feb

de vogels fluiten al weer de eerste eendeneieren zijn er ook al ,en het mooie weer komt er weer aan ,de camper kan weer uit het vet ,vanbinnen al weer schoon en de kastjes in de bijenwas gezet, nu vanbuiten even schoonmaken en in de was zetten ,dan kan hij er weer tegen aan .

nog 6 weken dan zitten wij als alles goed gaat alweer in Denemarken.

7 maart

zo de tweede vergadering gehad alles besproken wat mee moet ,wij zijn er uit dit jaar krijgen we weer macaroni dat was vorig jaar verboden ,we werden er te winderig van ,maar theunis mag hem weer uitleven met zijn recept van macaroni .

voor de rest blijft het meeste bij het oude ,alleen de eerste dag gaan we niet koken maar halen wij wel eten op .

20 maart

vandaag triest weer hoop dat het met drie weken beter is .

28 maart

Vandaag schitterend mooi weer ,al buiten gekookt en gegeten nog een kleine twee weken geduld .

de kruiden planten zijn er al weer

4 april

nog 5 dagen  geduld ,en dan op naar ons visland Denemarken .

8 april

zo nog eve visbakken ,en vanmiddag inpakken en vannacht op naar ons visland Denemarken ,om 16 uur alles schoon nu laatste in de camper ,dan onder de drup en even slapen als dat wil tenminste en om 0.30 uur rijden op naar Denemarken .

Dag 1

9 april

visvakantie 2017 is begonnen

De camper is weer volgeladen met hengels en versnaperingen .

Om 0.30 uur vertrek ik van huis ,op naar honke ,die al weer zat te wachten .

Na dat de andere twee heren waren ingestapt ging de rit zeer vlot na een hapje eten onder weg en de diesel tank weer vol gegooid ,waren wij om 8 uur te plek in Ribe ,gelijk de schotel omhoog en de tv aan en voor de F1 waar max weer een prima resultaat boekte .

Voor vandaag werd er nog niet zo veel gevist eerst alles maar te plek en even rustig een vakantie borreltje met elkaar drinken ,want mijn broer tjipkje met zijn visvrienden waren hier al een paar dagen aanwezig .maar er werd vandaag toch ook nog wel door een paar man gevist met resultaat dus de kop is er af ,en in de avond werd er weer gekaart ,wat deze keer voor het eerst op de eerste dag van de vakantie door de heren honke en theunis werd gewonnen met 0-2 ,maar om 21 uur gingen de oogjes dicht voor een goede nachtrust .

Tenminste voor twee van ons die andere twee kan ik niet over vertellen zij zijn nog even de hort op geweest en hoe laat ze terug waren weet ik niet want ik lag in een diepe slaap .

DAG 2

vanmorgen waren we vroeg op om onze visvoorraad bij te vangen ,maar om 8 uur moesten we al weer aan het ontbijt ,waar na we verder gingen met vissen vat ook wel weer redelijk lukte .

En om 11 uur hadden we weer ons aperitiefje,waarna we maar weer aan het vissen gingen en ondanks de harde wind werd er redelijk gevangen.

Tegen de avond heeft kok honke ons weer een voortreffelijke maaltijd voor gezet ,dit keer gebakken aardappels met padenstoelen en varkenshaas met groente ,het was heerlijk .

Daarna nog even gekaart wat een spannende partij opleverde het werd 1-2 alweer voor de heren honke en theunis ,en om 22 uur gingen de oogjes dicht en dit keer voor alle vier dus 7 oogjes want ik zelf hou altijd een oog open je weet maar nooit .

DAG 3

Dit word weer een mooie visdag gelijk uit bed al een mooie zalmforel van 3500 gram .

Tjipke gaat met zijn vismaten weer op naar huis vandaag hun vis weekje zit er al weer op .

Maar wij doen het vandaag weer goed als het zo door gaat hebben wij de vriezer snel vol .

Vandaag word het macaroni dag wat gemaakt word door theunis Elzinga en weer zeer goed in de smaak valt. Er werd vandaag ook weer vis gevangen wat weer in de vriezer kwam en in de avond werd er weer gekaart wat lang spanend bleef maar uit eindelijk gewonnen werd door honke en theunis met 1-2 ,dus de heren geert en theunis moeten hun nu morgen wel zetten om een partij te winnen maar dat zullen ze ongetwijfeld wel doen .om 23 uur gingen de oogjes weer dicht .

DAG 4

Wat een begin van de dag ik viste als eerste en gelijk een zalmforel van 4 kilo op de wal .en na het ontbijt gelijk weer vis op de wal en om 11 uur al wel 16 kilo forel dus de dag begint goed maar ik moest me wel helemaal verschonen want de regen viel met bakken uit de lucht hoe wel het meeste om mij heen viel was ik wel doorweekt na ons elf uurtje regende het nog steeds dus doen we het rustig aan vanmiddag maar weer zien . En er werd in de middag weer goed gevangen ,toen we de balans opmaakten hadden we 28 kilo ,en na een een voortreffelijke maaltijd werd er in de avond weer gekaart en het werd wederom een overwinning voor honke en theunis met 1-2

waar na we moe maar voldaan in slaap vielen .

Dag 5

vanmorgen weer vroeg uit het nest en achter de forel aan wand we willen vanmiddag kibbeling bakken dus moest er weer vis gevangen worden want al die ander ligt al in de vriezer ,die de eigenaar speciaal voor ons heeft aangeschaft en een mooie nieuwe ook nog,maar er werd vanmorgen 12 kilo vis gevangen dus vanmiddag kibbeling eten en wel onze buren ook en dat zijn er heel veel ,dus aan het bakken en honke ze bij langs brengen no het was een drukte maar zeer geslaagde actie ,en wat een snaps er bier werd er bij ons gebracht een top dag zij honke

maar er moest ook nog gekaart worden en het word echt eentonig maar het was weer 1-2 voor honke en theunis ,en het werd een latertje na 12 uur lagen we te bed.

Dag 6

Wat een beging van de dag ,om 6 uur waren wij aan het vissen en om 6.30 uur lagen er al weer 3 op wal en om 11 uur waren het er 8 stuks nu eerst maar even in de rust want wij hebben nu een totaal van 77 kilo bij mekaar gevist ,theunis er geert waren zo moe dat ze een middag dutje moesten ,dus honke en ik maar op jacht om mooie foto's te maken wat ook nog lukte wat wij zagen een mooie slang dus daar werden een paar kiekjes van gemaakt .

en om een uur of 5 nog maar eve weer te vissen . En er werden weer forellen gevangen .en om 8 uur hebben we weer een heerlijke maaltijd naar binnen gewerkt ,waarna we weer zijn gaan kaarten wat dit keer door geert en theunis werd gewonnen met 2-1 en om 11 uur was het wee bedje tijd .

Dag 7

vandaag de laatste hele visdag alweer wat gaat de tijd toch snel ,maar we moeten nog 12 kilo bij elkaar vissen met elkaar wat vandaag net niet lukte dus morgen moeten we nog 1 forel vangen om gelijk als vorig jaar te eindigen ,

wij hebben nog wat gebakhallen over dus vandaag maar ui met aardappels en gehakt door elkaar hebben wij weer een goede maag vulling en er werd voor de laatste keer gekaart deze vakantie en het werd wederom gewonnen door geert en theunis met 2-1 en om 12 uur gingen we te bed .

Dag 8

het is weer vertrek dag en er moet nog 1 kilo vis worden gevangen om op 92 kilo te komen dus om 6 uur vissen ,maar ze willen niet bijten dus ik moest op het laatst onder de drup en geert ook dus honke nog maar even vissen en wel ja daar had hij er een dat was onze redding zo komen wij gelijk als vorig jaar in gewicht en tellen in aantal doen we nooit maar de zwaarste dit jaar was 4.2 kilo en de lichtste was 1 kilo dus wij hebben weer mooi gevist ,

maar na dat we alles ingeladen hadden hebben wij even afscheid genomen van de mensen hier want als je hier voor de mensen vis bakt heb je snel heel wat vrienden wat weer heel gezellig is

na dat we de laatste visbakmeel en visolie en viskruiden hebben weggegeven ,zijn we om 10 uur vertrokken en na een paar stops waren wij om 18.15 uur weer thuis .

Waar voor ons nog een mooie verrassing was namelijk een pracht foto op canvast voor ons alle vier waar wij met zijn vieren op stonden .

Honke bedankt

Het was weer een mooie visvakantie al liet het weer ons zo af en toe wel even in de steek vooral de harde wind had wat ons betreft wel wat minder gemogen ,maar er is weer veel vis gevangen en zeer veel plezier gehad met zijn allen maar weer op naar volgen jaar