hemelvaart 2013

Moezel 2013

9 mei 2013

Dag 1

Vanmorgen om 6 uur vertrokken eerst op naar zwolle om een vlieghengel die had ik op marktplaats gezien, en het was de hengel waar ik om zocht .

Maar hij was alleen in Limburg te krijgen  nu dus ook in zwolle en gloednieuw  toch  ik wilde hem eerst in de handen hebben voor ik hem kocht .

Maar het voelde goed, en de reacties op internet zijn zeer goed over deze hengel dus heb ik hem  gekocht .

Daarna gelijk verder gereden op naar de moezel ,onderweg bij Dinslaken in Duitsland  koffie gedronken en een broodje gegeten .

Na een uurtje waren we weer genoeg uitgerust om onze weg te vervolgen .

we liepen veel vertraging op  was druk .maar om drie uur waren we in Zell aan de moezel .

Na al een mooie rit langs de moezel vanuit Cochem.

In Zell eerst maar een bakje koffie ,dan een wit wijntje ,om daarna Zell te verkennen .

Zell is een mooi toeristisch stadje waar genoeg terrasjes zijn om wat te drinken en te eten.

Na een goede wandeling kwamen we weer bij de camper terug ,waar de ijsboer net was dus eerst ook maar een ijsje ,het weer was er wel naar .

ook om buiten ons eten klaar te maken ,dat werd gebakken aardappelen met champignons  en gebakken ui .

om 7 uur zijn we maar naar binnen gegaan het werd toen wel wat kouder.

Was een mooie dag met een temperatuur van 25 graden maar als de zon weg was werd het snel kouder .

Dag 2

Na een goede nachtrust ,wij staan aan de stille kant van zell ,ben ik om 6.15 uur uit bed gegaan riemie wilde nog even langer op bed blijven ,maar ik hield het wel voor gezien .

Dus gelijk maar koffie en thee gezet ,en de douche in want de zon is er al bij dus het belooft een mooie dag te worden .

Om 8 uur zaten we dan ook al aan het ontbijt,en om 9.30 uur zijn we vertrokken richting bernkastel.

Onderweg bij Krov zagen we een bekende wijn boer ,dus de camper op een parkeerplaats aan de moezel geparkeerd en op naar de winkel van de wijnboer ,

wij hadden daar vorig jaar een druiven struik gekocht en die is ons goed bevallen ,dus nu gelijk maar vijf stuks meegenomen .

En ook maar gelijk een doos witte wijn  mee naar de camper want die is hier vandaan heerlijk .

Daarna na een camperplek gereden in Graach wat vlak bij bernkastel ligt,en die stad willen wij nu juist verkennen .

Aan gekomen op de camperplaats eerst even inschrijven en nog een bakje koffie ,en dan op naar bernkastel ,het was een dik half uur lopen maar dat deert ons niet ,en het was echt de moeite waard

Het is een schitterend stadje met zijn vele terrasjes en winkeltjes waar ik nog een mooi vest kocht .

Maar na een tijd daar geslenterd te hebben moesten wij aan de terugreis naar de camper beginnen ,en die duurde wat langer dan de heenreis .

maar daar aangekomen eerst een fles wijn ontkurkt en lekker in de zon opgemaakt .

Om een uur of 6 lekker gegeten ,en voor de rest lui onderuit gezeten met een heerlijk aperitiefje.

Was vandaag mooi weer met 22 gr .

Dag 3

Om 6 uur luide de klok hier ook 6 keer ,dan ook maar gelijk uit bed en even naar buiten kijken ,het was bewolkt heel ander weer dan gisteren .

Eerst maar de douche in ,dan het water voor Thea en koffie op zetten .

De koffie stond nog te pruttelen toen kwam riemie ook al uit haar bedje en ging gelijk de doch in ,dus zaten we om 8 uur al weer aan ons ontbijt, en om 8.30 uur begon het te regenen dus ik gelijk de druivenstruiken naar buiten kregen ze ook wat water op de bladeren want op de wortel had ik ze vanmorgen al water gegeven .

Na de koffie zijn we maar weer vertrokken op naar Trier een mooie rit langs de moezel ,het weer werd er niet beter op,dus maar besloten dat we naar Vianden in Luxemburg gaan het is maar een 60 km verder en het weer is er meestal iets beter .

Om 12 uur waren we in Vianden en inderdaad het klopt wat het weer betreft ,de stoelen en tafel konden gelijk naar buiten want de zon scheen hier volop.

daar hoort dan een lekker wit moezelwijntje bij die we in Krov hadden gekocht . we staan hier mooi aan de rivier en kunnen uit de camper wel vissen ,wie weet doe ik het wel even ,al is dit een weekje weg met riemie ,en geen visweek met mijn maten .maar als ik ze lief aankijk word het vast vanavond wel even met de vlieghengel er op uit om een visje te vangen .

Na het eten dus maar even gevist ,en wat gooit die hengel mooi dus geen mis koop

Maar of hij vangt weet ik nog niet want er was geen forel te bekennen hier .

Om 7 uur maar weer naar riemie gegaan in de camper want het werd wel wat kouder hier .

Even tv kijken met een versnapering en een borreltje er bij , en de website even bij gewerk,zo was deze dag ook weer om .

Vandaag eerst regen later zon 20 gr .

Dag 4

Vanmorgen geen last van de kerk klokken,dus tot 7.30 uur geslapen ,vannacht wel een keer wakker geweest wat de regen viel met bakken uit de lucht ,en dat hoor je wel in een camper al hoort wel mooi als het dan maar nachts is.

Maar vanmorgen was het weer droog toen we uit bed kwamen

Voor het ontbijt eerst de douche in, en dan voor riemie een lekker ontbijtje met een eitje het is tenslotte Moederdag .

en om 10 uur zijn we aan de wandeling gegaan op naar het kasteel .

En dat viel niet mee het was een hele klim  maar wel de moeite waard ,was echt mooi opgeknapt want het is wel een jaar of 12 terug voor we het voor het laatst hadden bekeken .

we waren om 12 uur moe maar voldaan terug bij de camper ,straks maar even het hengeltje uit de camper en even vissen want het weer zit niet mee het is een graad of 12 en geen zon te bekennen .

Dus vis ik weer en niet te ver bij de camper vandaan, kan ik zo nu en dan ook nog om een borreltje gaan .

ze wilden weer niet bijten alleen een paar voorntjes           de forel is hier niet te vinden

maar een mooi riviertje is het wel in iedergeval.

daarna nog even sport gezien .

vandaag 16 gr veel te koud voor de tijd van het jaar

Dag 5

Vandaag maar weer op naar Nederland ,het weer zit hier ook niet mee ,maar in Nederland ook niet dus dat hoeft geen reden te zijn om naar huis te gaan ,maar woensdag moet er weer op onze kleinkinderen worden gepast,en wij hebben er dan ook al weer een kleine week op te zitten en weten wat we vergeten hebben dus dat moet er nog in voor de grote vakantie .

Maar het is hier zwaar bewolkt maar wel droog dus gaan we om 10 uur maar richting Nederland waar we een plekje vinden weten we nog niet maar ik denk ergens in Limburg .

Na een vlotte rit waren we om 1 uur in Limburg op camperplaats in de verte.

Mooi plekje midden in de rozenstruiken en bloemen ,alleen er bloeit nog niets, hier is alles ook drie weken achter door het koude voorjaar .straks maar even een wandeling maken hier ,maar eest een moezel wijntje .

Na een wandeling door de rozenstruiken en de bossen ,wat hier oven een paar weken nog een stuk mooier is ,als alles hier in bloei staat.

Zijn we nog mooi buiten bij de camper gaan zitten  het zonnetje was er even bij dus was het gelijk aangenaam buiten .

Dag 6

De laatste dag alweer ,het is hier een schitterend plekje waar we zeker nog wel eens terug komen .

Je hoort s,morgens als je wakker word alleen maar de vogels ,wat een rust .

Maar na de koffie gaan we weer richting huis ,onderweg wil ik nog even bij de viswinkel in Steenwijk aan om een lijn 4 voor mijn nieuwe vliegvis hengel .

En zo is er weer een eind aan deze korte maar mooie vakantie gekomen .

En dan gaan we op naar het volgende ritje waar dat naar toe gaat weten we nog niet we zien wel.