camperplaats Grubbenvorst met gratis een eitje

Hemelvaart een  kort weekje weg

Als het goed gaat gaan wij er even een week tussen uit ,het is allemaal drukte bij ons maar dan moet je er toch zo nu en dan even vandoor met de camper ,wij gaan namelijk verhuizen naar een kleinere woning

,543_1440.jpg                      542_1440.jpg

zodat we minder werk met de tuin hebben ,en hopen dan op meer vrijetijd ,dat wil dus zeggen dat we dan meer met de camper op stap kunnen ,maar ja dan heb je voordat het zover is eerst veel werk te doen, maar wij gaan half juli verhuizen dus nu eerst nog maar even er op uit , en aangezien dat er bij het huis dat wij hebben gekocht geen druivenstruiken staan gaan wij deze camperrit maar gebruiken om die weer te kopen ,en ja dan word het een rit langs de moezel, zodat we daar weer bij onze favoriete wijnboer weer druiven struiken kunnen kopen .

Woensdag 24 mei

Het belooft een mooie week te worden wat weer betreft .

Dus om twee uur de kleinkinderen uit school gehaald want die moesten we naar onze dochter brengen in Kollum ,en daar zijn wij om half 4 vertrokken op naar Grubbenvorst waar een bekend camperplek voor ons is waar wij om kwart voor 7 aankwamen na een drukke rit met zo nu en dan een file.

Maar er was nog plaats al was het er wel druk,maar we werden weer hartelijk ontvangen door de eigenaresse waar we eerst weer een praatje mee maakten . maar riemie zag een plekje vooraan zodat ze wel wifi had .na eerst een biertje te hebben genuttigd heeft ze een heerlijke pan nasi gemaakt

waarna ik de schotel maar even op de satelliet zette want straks hebben we Ajax in de finale en ja alle schotels staan hier al omhoog ,maar de wedstrijd werd een teleurstelling ze verloren met twee nul,dus nog maar een aperitiefje en op bed om morgen weer verder te gaan op naar de moezel .

25 mei

zo vandaag is het hemelvaart .

Na een goede nachtrust om 8 uur uit bed .en na een zeep beurt gaan we aan een heerlijk ontbijt weer met een eitje wat hier s,morgen altijd klaar staat voor een ieder een vers eitje een mooi gebaar van de eigenaars Harm en Jobke,

Na de koffie zijn wij vertrokken op naar kluesserath een camperplek aan de moezel maar wat twee en een half uur zou duren volgen de Tom Tom duurde vier en een half uur .maar ja je doet er niets aan maar eenmaal te plek was het schitterend weer en maar snel een biertje en genieten hier aan de moezel ,wat we zitten gelijk aan de moezel er was nog een mooi plekje ,en morgen gaan we weer richting Koblenz dus zakken we weer af. Op zoek naar onze wijnboer om druiven stuiken te kopen .

Het wijndorp Klüsserath ligt lang uitgestrekt op de linker oever van de Moezel en ligt aan de monding van het riviertje de Salm.
De oorsprong van het dorp ligt in de Romeins-Keltische tijd. Het keurvorstelijk slot, de Wasserburg werd in de 16e eeuw gebouwd. Het gebouw doet vandaag de dag dienst als wooncomplex. Aan de Gerichtlinde, bij de waterput zitten twee ijzeren ringen, deze dienden om beklaagden tijdens hun proces vast te ketenen.

Klusserath

De parochiekerk in het dorp heeft een laat-gotisch koor en een barok altaar. Net als vele andere dorpen in deze regio is de wijnbouw zeer belangrijk. De wijngaarden beslaan ongeveer 150 hectare. De Klüsserather Bruderschaft is één van de bekendste wijnen die er gemaakt worden.

De Moezel bij Klüsserath

26 mei

Na een goede nachtrust ,en een goed ontbijt maar aan de koffie, buiten want het is al weer korte broeken weer , en na de koffie zijn we weer op zoek gegaan naar een nieuw stekje aan de moezel.

En dat werd na een 20 minuten rijden het plaatsje piespoort ,waar we weer schitterend aan de moezel stonden ,en hier hebben we de hele dag van het mooie weer genoten ,want het was een pracht dag ,tegen de avond zijn we nog even te wandelen geweest langs de moezel ,en morgen gaan wij weer verder want wij moeten morgen naar onze wijnboer om druivenstruiken want we zijn morgen zaterdag en zondags is hij niet open dus gaan wij morgen onze inkopen doen .

Bijzonder mooi gelegen is het wijndorp Piesport aan de Mittelmosel. Omgeven door steile, terrasvormig uitgebouwde wijnhellingen, met de zogenaamde Mosel-Lorely, welke op de echte aan de Rijn zou lijken. Het dorp bestaat uit de bekende vakwerkhuizen en oude wijnboerderijen. Aan de voet van de helling zijn de overblijfselen te bezichtigen van de oudste (500 v.Chr.) en grootste Romeinse wijnmakerij ten noorden van de Alpen. Deze wijnmakerij met persinrichting werd grondig gerestaureerd en geldt als één van de iconen van de Moezelwijncultuur. Ook de baroke parochiekerk is zeker een bezoekje waard.

Piesport aan de Moezel

De wijnboeren prijzen hun producten aan tijdens de wijnfeesten of gewoon voor aan de weg bij de boerderij. De beroemde wijnen Piesporter Goldtröpfchen en Treppchen kunt u tijdens een wijnproeverij of in een wijnlokaal uitproberen. Jaarlijks vindt het oogstfeest, of Römischen Kelterfest plaats in oktober. De festiviteiten vinden plaats rond de bekende wijnpersinrichting. Ondermeer demonstraties wijn maken in de Romeinse tijd zijn dan te zien. Dit maakt het wijnfeest extra aantrekkelijk te bezoeken.

27 mei

Bij het waker worden is het al schitterend weer wat treffen wij het deze week de camper word haast niet binnen gebruikt wij kunnen om 7 uur gelijk alweer in de zon buiten zitten aan het ontbijt,

en vandaag gaan wij de eerste inkopen doen voor ons nieuwe huis de druivenstruiken dus om 9 uur vertrekken wij op naar de voor ons bekende wijnboer ,waar wij 6 mooie druiven struiken kochten,4 voor ons en twee voor Tjipke mijn broer want die wilde ook graag van die heerlijke druiven, om wijn van te maken .maar gelijk na onze inkopen zijn we op zoek gegaan naar een camperplek want het was al weer warm en om kwart over tien stonden wij alweer te plek in Traben ,dit keer iets verder van de moezel af want aan de moezel stond het vol. maar wel een plek met wifi dus alles even nakijken op de mail .het is vandaag een echt luie dag wij doen helemaal niets.

Traben-Trarbach ligt aan een smalle bocht in de Moezel omringd door bossen en uitgestrekte wijngaarden. De rivier snijdt het stadje in twee gedeeltes. Vroeger waren het twee aparte plaatsjes, maar vanaf 1904 is het één stad. Vondsten uit de Keltische en Romeinse tijd laten sporen van een oude nederzetting zien. Reeds in 830 n.Chr. werd er geschreven over Traben, over Trarbach daarentegen pas in 1142. In deze vroegere tijden waren de steden voornamelijk gericht op landbouw en wat veeteelt. Boven de stad zijn de resten van burcht Grevenburg te zien. Deze werd rond 1350 gebouwd door graaf Johann III. Tijdens oorlogen in de 17e en 18e eeuw werd ze door de Fransen veroverd en geheel verwoest. Bij de ruïne van de burcht is tegenwoordig een mooie tuin gevestigd. De plek waar de Grevenburg ooit stond biedt een prachtig uitzicht over de Moezel. De bocht in de Moezel waar Traben-Trarbach aan is gelegen heeft steile hellingen en heeft daardoor een belangrijke strategische positie. Franse oorlogsstrategen hebben dit ook erkend tijdens de oorlogen door hen gevoerd in de 2e helft van de 18e eeuw. Getuige hiervan is de ruïne van fort Mont Royal, een gigantisch vestingsbouwwerk.

Traben Trarbach

Kenmerk van Traben-Trarbach is de Brückenstranke, een in 1899 gereedgekomen poortgebouw bij de brug over de Moezel. Deze brug is een nieuwer exemplaar voor de historische brug die helaas in 1944 werd verwoest tijdens de laatste wereldoorlog. De stad heeft van oudsher altijd een stedelijke structuur gehad. Dit kwam vooral tot uitdrukking in de verscheidenheid aan bedrijven die er gevestigd waren en in de dominante positie van de kooplieden. In de loop van de 19e eeuw werd vooral Traben economisch steeds belangrijker. Het gebied, dat voornamelijk uit landbouwgrond bestond en vooral gericht was op wijnbouw, begon voor de wijnhandelaren uit Trarbach interessant te worden. Helemaal na de stadsbrand in Trarbach van 1857 trokken veel wijnhandelaren naar Traben. Daar werd een wijngroothandel opgericht, die ervoor zorgde dat Traben een aanzienlijke economische voorsprong verwierf ten opzichte van Trarbach. Na moeizame onderhandelingen werd uiteindelijk toch besloten om beide plaatsen samen te voegen tot één stad. Dit werd op 26 maart 1904 officieel bekrachtigd.

28 mei

Vanmorgen om 6 uur waren wij al uit de bedstee en gingen we eerst maar onder de drup voor de drukte op ,want wij willen vandaag weer verder al is het hier wel mooi maar voor ons te druk dus gaan we na de koffie weer verder we zien wel waar we terecht komen .

na een mooie rit lang de moezel zijn wij een kilometer of 16 voor Koblenz gestopt op een camperplek aan de moezel waar een strandje was waar je kon zwemmen , maar wij stonden mooi ondereen boom in de schaduw maar wel zo dat ik mijn schotelantenne uit kon zetten zodat ik de formule 1 kon volgen waar max vijfde werd in Monaco. Maar het wielrennen werd ook spannend in de ronde van Italië waar Tom  een achterstand van 53 seconden moest inhalen in een tijdrit wat hem nog lukte ook dus de eerste Nederlander die de ronde van Italië wint in honderd jaar . Dus het was een mooie sportdag vandaag, maar het was wel een warme dag voor ons het werd hier 34 gr en dat is toch weer net iets te warm voor ons ,maar tegen de avond kregen we een onweersbui wat voor iets verkoeling zorgde.

29 mei

Om 8 uur uit bed en na de koffie gaan wij weer op naar Nederland want de moezel rit zit er op en dinsdag avond willen wij weer thuis zijn dus nog onder in Nederland een plekje opzoeken voor de nacht en dan dinsdag het laatste stukje naar huis

Na een vlotte rit door Duitsland zijn wij in weert beland ,

een camperplek wat hoog bij ons stond op het lijstje want hij had al een eerste prijs gewonnen ,en wel het was ook een zeer mooi plekje en zeer vriendelijke eigenaars ,die hart voor hun zaakje hebben ,mooie wc en douche waren net in gebruik ,maar het was hier vandaag verschrikkelijk heet 33 gr ,en de eigenaar zette pionnen uit zodat er ruimte tussen de campers bleef om in de schaduw te kunnen zitten ,een geweldig idee waar wij als camperaars dankbaar gebruik van maakten .wij zijn nog even te wandelen geweest want dat word deze week niets met de avond vierdaagse dan hier maar 5 km gewandeld.

Weert, ook wel de ‘Poort van Limburg’ genoemd, is een bruisende stad omringd door natuur, rust en ruimte. De gemeente Weert is in 2014 uitgeroepen tot ‘Groenste regio van de wereld’. Naast de titel ‘Winner International Competition Communities in Bloom’ behaalde Weert een tweede plaats binnen het thema Cultureel Erfgoed. Het groen vind je voornamelijk in het buitengebied. Bijzonder is grenspark Kempen~Broek, dat zich uitstrekt via de Belgische grens door de gemeente Weert tot in Nederweert. Recreatiegebied de IJzeren Man is hier onderdeel van. Maar ook in de stad vind je veel groen.

30 mei

Dit wordt alweer de laatste dag van dit uitje ,vanmorgen waren wij weer vroeg uit de bedstee ,want het was schitterend weer dus buiten ontbijt en koffie ,en hier nog even onder de drup gestaan voor wat op opfrissing voor wij straks naar huis gaan ,wij wachten eerst de drukke ochtendspits af en gaan om half tien die kant uit maar na een kwartier stonden we al in de file ,en zo ging de helle rit tot Zwolle het was zeer druk op de weg maar ja wij doen zo nu en dan wel een bakje koffie ,en eenmaal bij Steenwijk ben ik nog even in de mannen snoepwinkel geweest en ja er was een mooi hengeltje dus die ging mee naar huis en nog wat kleinere dingen dus ik kan weer te vissen .Waarna wij weer verder op naar huis reden en wat een geluk dat wij in Friesland wonen het is hier zo druk niet op de weg ,en reden we vlot naar huis .Het was weer een mooi uitje op naar de volgende camper rit