kerstmarkt    Valkenburg

2016

4 sept 2016

Zo de boeking is weer gedaan op camperplek http://www.campingdendriesch.nl/nl/

Wij gaan  er weer met de opening van  kerststad Valkenburg naar toe op

18 november .

En weer met onze vrienden Honke en Annie.

En hopen maar weer op een mooi lang weekend genieten van het mooie Valkenburg .

met onder andere

Kerstmarkt Fluweelengrot

Lichtjes, kerstbomen en prachtige decoraties

Bezoek tussen 18 november en 23 december de sfeervolle en warme kerstmarkt in de Fluweelengrot. Dit is alweer de 19e editie van de kerstmarkt. Meer dan 50 winkeltjes met producten en ambachten zijn in de Fluweelengrot te bezoeken. Naast de mooie decoratie voert een rondgang door de Kerstmarkt Fluweelengrot u langs de indrukwekkende wandschilderingen, sculpturen, een unieke 18de eeuwse kapel, stands met kerst- en cadeauartikelen, oude ambachten en een gezellige horecagelegenheid. Beleef de warme kerstsfeer in de Kerstmarkt Fluweelengrot!

Steun een stukje Limburgse geschiedenis
Elk jaar bezoeken meer dan 125.000 mensen uit binnen- en buitenland deze speciale ondergrondse kerstmarkt.
De opbrengsten komen ten goede aan de organiserende Stichting Kasteel van Valkenburg, die daarmee in staat is om de Kasteelruïne en Fluweelengrot in stand te houden.

Kasteelruïne
De Kasteelruïne is binnen haar openingstijden ook te bezoeken in de kerstmarktperiode. De stichting houdt zich echter het recht voor om bij slecht weer de Kasteelruïne te sluiten ten behoeve van uw veiligheid.

Kerstmarkt Gemeentegrot

De oudste, grootste en meest bezochte ondergrondse kerstmarkt van Europa

De 31ste kerstmarkt in de Gemeentegrot – gelegen onderaan de bekende Cauberg – is de grootste, oudste en meest bezochte ondergrondse kerstmarkt van Europa. Laat u verrassen door de mooie settings en decors die harmonisch overgaan in stands met mooie kerst- en cadeauartikelen. De ruime, lange gangen die de Gemeentegrot typeren, nodigen u uit voor een urenlang verblijf in een muzikale en met uitstekende voorzieningen uitgeruste kerstgrot.

Openingstijden
Vrijdag 18 november t/m vrijdag 23 december 2016
Maandag t/m donderdag: 10:00 – 20:00 uur
Vrijdag – zaterdag: 10:00 – 21:00 uur
Zondag: 10:00 – 20:00 uur
Vrijdag 23 december: 10:00 – 18:00 uur

Christmas Parade

Laat je betoveren door de magische Christmas Parade!

Twee keer per week trekt deze betoverende parade van verlichte praalwagens en dansers in prachtige kostuums op een speciaal voor de Parade gecomponeerde soundtrack door het centrum van Valkenburg.

Woensdagen om 19.00 uur:
23 en 30 november,7,14,21 en 28* december
Zaterdagen om 19:30 uur:
19 en 26 november, 3,10,17 december
Vrijdag 23 december om 19.30 uur
*28 december: extra kerstparade, deze keer niet in het centrum van Valkenburg, maar in de straten van Sibbe

En nog veel meer.

17 nov

Na een dag werken eerst de camper maar naar de weg  rijden ,en wat zie ik de achterlichten doen het niet dus op onderzoek uit maar zonder resultaat. dan morgen maar een uurtje later weg  en volgende week maar een afspraak maken bij de garage

18 nov

Op naar Valkenburg .

Honke en Annie waren om kwart voor acht bij ons en na het spul in de camper te hebben gedaan reden wij om 8 uur van het erf af ,en na een mooie rit waren wij om 12 uur in Valkenburg ,waar we weer een mooi plekje kregen op de camper camping van den Dries .

Na dat wij alles mooi te plek hadden gezet ,hebben we eerst een hapje en een drankje genuttigd, en zijn toen Valkenburg in gegaan ,

vandaag even een kerstmarkt in een grot bekijken ,en morgen maar weer één. het was weer schitterend opgezet  maar wat een beveiliging was er aanwezig zal in deze tijd wel nodig zijn denk ik maar zo .

na dat wij door de grot zijn geweest zijn we door Valkenburg gelopen en wat terrasjes gepakt, en de vrouwen hebben geschopt .

Honke wilde nog even bij de Munt aan om voor morgen te boeken , dan gaan we daar eten .in de avond hebben we weer gezellig in de camper gezeten .waar honke onze kok de varkenshaasjes weer perfect heeft gebakken ,met gebakken aardappelen was het weer een uitmuntend diner .morgen krijgt de munt het zwaar om dit weer te verbeteren

19 nov

Na een goede nachtrust en een goed ontbijt ,zijn we om 11 uur Valkenberg weer ingegaan om maar weer een grot vol kerstsfeer te bekijken  waar het al ontzettend druk was ,en wij de dames in de eerste twintig meter al kwijt waren ,

nu weten we uit ervaring dat ze ons wel weer vinden in het middelste gedeelte van de route  want daar kun je een bakje koffie of een biertje kopen ,dus daar vinden wij mekaar altijd wel weer .

wat dus nu ook het geval was al waren wij er wel een uurtje voor de Dames er waren ,want deze grot was weer veel mooier dan die van gisteren dus meer kraampjes betekend ook meer koopjes .

nadat ze alles hadden gezien, zijn we nog mooi door Valkenburg geweest ,waar je altijd weer bekenden tegen komt ,daar na zijn we weer naar de camper gegaan om een bakje koffie want om 6 uur moeten wij uit eten naar de munt .na even gezellig in de camper te hebben vertoeft zijn wij om 5 uur maar weer gaan schoppen in Valkenburg en om 6 uur waren we bij de munt ,waar wij heerlijk hebben gegeten,

net als in de voorgaande keren was het hier weer perfect geregeld ,en wij theunis en riemie kregen dit aangeboden door Honke en Annie ,omdat ze met ons mee mogen naar Valkenburg maar zonder hun is er immers niets aan want het zijn gewoon onze beste maten waar we echt mee kunnen lachen en veel plezier mee hebben .

na het eten zijn de dames naar de parade gegaan

en wij naar de camper om het vuurwerk van dicht bij te zien ,want het word zowat naast onze camper afgestoken .

en de dames waren ook nog op tijd bij de camper om het vuurwerk te zien wat dit jaar ook schitterend was, maar na het vuurwerk zijn wij de warme camper maar weer snel ingegaan  waar we nog een gezellige avond hebben gehad  en om 12 uur ons bedje opzochten voor een goede nachtrust .

20 nov

De dag van vertrek

na een heerlijk ontbijt zijn we om 11 uur vertrokken op naar huis ,wij hadden een  whatsapp gekregen dat het zeer slecht weer was bij ons in Friesland terwijl hier de zon scheen maar de wind was wel wat meer dan gisteren maar viel hier nog reuze mee  .maar onderweg werd het gaande weg minder en werd het echt stormachtig ,maar wij hadden de wind het meest op de achterbumper dus dat viel mee, en konden half gas op naar huis waar de dames druk bezig waren om ons een paar sokken te breien  ,valkenburg2.jpg

en de laatste 30 km kregen wij de eerste regen en hier werd het ook echt guur weer ,maar om kwart voor drie waren wij weer veilig in zwagerbosch.

was weer een schitterend wekend Valkenburg.

21 nov

Vandaag met de achterlichten bezig geweest met mijn broer die heeft wat meer geduld als ik wat wel nodig is om uit te zoeken waar de kwaal te vinden is . na wat tips van de garage (die had het deze week niet aan tijd om het te maken ) zijn we begonnen om alles na te lopen ,en ik kan je vertellen dat er veel werk in zit maar na drie uur zoeken en draadden doormeten  vonden wij er een los draadje onder het stuur en ja dat was de boosdoener dus na drie en een half uur was de klus geklaard en is er overal weer licht ,nu nog even de camper leeg en schoonmaken dan is hij weer winterklaar ,en in april moet hij er weer voor om ons naar ons visland Denemarken te brengen .