kerstmarkt valkenburg 2012

Wij gaan weer naar de kerstmarkt in valkenburg

En dit keer met de opening ,dat wilden we altijd al eens meemaken .

maar waren altijd te laat met boeking bij http://www.campingdendriesch.nl/nl/?  nu dus al geboekt en betaalt.

en honke en Annie gaan weer mee .

Dan word wast weer bere gezellig .

Valkenburg 2012

Vrijdag 16 nov.

S,morgens vroeg op we willen om 8 uur rijden ,honke en Annie komen naar ons toe ,de camper is lekker warm als ze aankomen wij hadden de kachel maar wast aangedaan ,want het is om het vriespunt ,stappen we gelijk in een warme ruimte .

Om acht uur waren we onderweg in een rustig tempo zijn we naar valkenburg gereden, onderweg wat koffie gedronken ,en om 1 uur waren we in valkenburg boven op de fluwelengrot.

we kregen een pracht plek op de grote camperplek

.en wat kwamen er een campers in de loop van de dag op deze plek  ik schat meer dan honderd toen wij ze telden waren er al meer dan 70 stuks en het reed maar door .

maar na dat we ons op dat schitterende plekje genesteld hadden, zijn we de eerste grot maar gaan bezoeken de fluwelengrot ,en dan zit je gelijk in de kerstzweer,

het was er niet al te druk dus konden de vrouwtjes in alle rust hun kerst spullen uitzoeken ,en wij konden met een beetje meer snelheid ook mooi alles zien en in het midden van de grot ons aperitiefje drinken ,waar we met onze dames hadden afgesproken om mekkaar daar weer te ontmoeten .

en dat lukte ook al waren ze er wel een uurtje later dan ons ,ze hadden wat langer tijd nodig om alles te zien dan ons maar dat deerde ons niet we hadden alle geduld want wij zaten daar schitterend in de kerstzweer .na nog een drankje zijn we het laatste stuk van de grot door gelopen waar weer zeer mooie kerststallen waren, en nog heel wat kraampjes met kerstspullen .

uit de grot nog een terrasje gepakt   alles is hier verwarmd dus maakt niet veel uit welk terras  je pakt  maar wij zaten op het terras met de naam trefpunt ,dus gelijk maar met de dames afgesproken als we mekaar kwijt raken dat we dit terras als ontmoetingsplek houden.

Om een uur of 6 zijn we weer naar de camper gegaan ,waar we heerlijk hebben gegeten .en na eten nog een wandeling gemaakt .en een slaapmutsje gedronken ,waarna we ons bedje maar zijn ingedoken .

Zaterdag 17 nov.

Na een goedenacht waren we om 7 uur op ,en hier zijn goede voorzieningen dus op naar de doch ,om 8uur zaten we schoon en fris aan het ontbijt.

Om tien uur op naar de winkeltjes en de terrasjes waar we ons 11 uurtje  konden krijgen .

Om een uur of twaalf hebben honke en theunis de inkopen van de dames naar de camper gebracht, en een zoute haring genuttigd ,waarna weer op zoek naar de dames ,en wel waar vonden we ze op een taras aan een wijntje  .

Toen maar de tweede grot in , de gemeentegrot ,wat was die schitterend en nog meer kerstzweer .

Na de grot zijn we met de tassen vol naar de camper gegaan ,een bakje koffie gehad met gebak .en even uitgerust want mijn rug wilde niet echt meewerken maar na een pijnstiller valkenburg weer in om eten en dat kan hier overal wij hebben maar weer bij de munt gegeten was vorig jaar ook goed en nu weer  perfect .

Daarna was om acht uur de opening van de kerst stad valkenburg ,schitterend de praalwagen met de helle parade ,

en het vuurwerk ,blij dat het dit jaar is gelukt om de opening mee temaken .

Maar na een lange vermoeiende dag  zijn we om 11 uur gaan slapen morgen weer op naar Friesland .

Zondag 18 nov.

Weer vroeg op en de doch in nog even gewandeld ,en ontbijt gehad met koffie zijn we om 10.45 uur vertrokken uit valkenburg .onderweg nog de snaar van de dynamo stuk dus even op de wegenwacht wachten twee en een half uur maar we zaten droog en warm ,

Gelukkig zaten bij de camper toen ik hem kocht 5 snaren en de goede zat er bij .

Dus bij de eerste beste buurt alle snaren vernieuwen het zijn er 5 stuks en ook weer 5 mee op reserve. maar om 6 uur waren we weer thuis na een pracht weekend