vakantie noorwegen 2011

Noorwegen 2011.

Dinsdag 21 juni

Nog een kleine 5 weken en de vakantie begint het weer lokt nog niet zo maar Noorwegen wel .

Heb op tom tom al heel wat camperplekken toegevoegd   van Noorwegen

Altijd makkelijk als je ze hebt kun je alleen maar voordeel van hebben .

We zijn van plan om ook over een van Noorwegen mooiste route te rijden

De atlanterhavsveien  moet schitterend zijn

Je kunt van af de bruggen vissen.

Maar zo ver is het nog niet we moeten nog even geduld hebben kunnen we nog mooi wat routes uit zoeken.      we willen onderweg wel even vissen ik denk dat ik eerst ook nog om een waad pak moet

deze man heeft in elk geval wel een waadpak aan

vrijdag 15 juli.

nog 1 week dan begint de vakantie het weer zit hier nog niet mee.

maar in noorwegen weet je het nooit daar kan het in een uur veranderen dus om het weer maken we ons dit jaar maar niet druk we zien het wel wat het ons brengt.

maar de camper is er klaar voor ik heb de banden op spaning.

tank vol diesel . gas fles vol lpg. luchtvering op 5 bar . en de camper heeft een beurt gehad en een nieuwe distrub riem.

hij moet er wel weer heel wat km tegenaan kunnen.

nu de bootschappen er nog in (staan al klaar op slaapkamer) en de watertank vol dan zijn we klaar voor de rit naar noorwegen .

otto en durkje gaan weer mee en die camper staat volgens mij ook al klaar om te vertrekken maar eerst nog een week geduld .

dag 1  24 juli

om 1.15 uur zijn we van huis gegaan het regende pijpenstelen.

Maar voor de rest was het een zeer mooie dag om wat km te maken .

Even voor hamburg was een ongeval weer met inhalen net voor ons maar wij moesten wel 35 km omrijden maar het is vakantie dus daar maken we ons niet druk om .

De reis verliep vlot om 10.45 uur waren we in korsor daar op otto en durkje wachten .

Die waren er om 12.45 uur na wat overleg want we zaten nog altijd in de zelfde regenbui als toen we van huis gingen hebben we besloten om verder te rijden naar malmo naar een camperplekop vagbrytarvagen .gps n55°35.088´ e12°55.152

´

daar waren we om 15.20 uur even melden bij haven vrouw en €22 betalen ook voor het washok en stroom .wel duur maar ja toch een mooi plekje en nog steeds de zelfde regen bui .

Maar we zijn wel in zweden en 916 km van huis weg .

Avonds maar een wijntje en vroeg op bed wand het was een lange rit en morgen uitslapen .

Dag 2   25 juli 2011

We werden waker en de bui was nog niet over maar het regende niet zo erg meer als gisteren .

We zaten op stroom dus de oven aan en broodjes bakken voor het ontbijt.

Vandaag maar weer een stuk rijden als het weer zo blijft maar we doen rustig aan we hebben alle tijd het is tenslotte vakantie .

Om 9.30 uur vertrokken op naar ljungskile nog net in zweden  en dan morgen naar Noorwegen onderweg nog de tank met diesel geprobeerd vol te tanken met de creditkaart .

maar niet gelukt ging maar tot 400 kronen en toen hield hij er mee op.

wel vreemd hier maar het zal wel zo horen. met de creditkaart later nog weer geprobeerd ging er voor 500 kronen in   weer niet vol .

Maar we zijn mooi op tijd in ljungskile.

Gps  n 58°13.825´ e11°54.691´

na 360 km gereden te hebben voor vandaag.   hebben we daar een  wandeling  gemaakt mooi vakantie park aan het water  .

na het eten hebben we een wijntje gedronken  en riemie gaat even in een boek  lezen dan ga ik mijn verslag van de dag maar doen .

en morgen nog 75km dan gaan we  Noorwegen in hopelijk met mooi weer.

Dag 3     26 juli. 2011.

Vroeg uit bed en eerst een klein stukje wandelen daar na koffie met ontbijt.

Om 8.30 uur vertrokken op naar dombas onderweg koffie gedronken.

En om 12 uur gegeten daar na weer verder want we wilden  er nog wat kilometers tegen aan om zo snel mogelijk naar andalsnes te gaan .

We hebben net voor dombas bij een tankstation bij bovre   overnacht.

En gaan morgen naar andalsnes .

gps n 61°54.703´ e9°21.706´

Dag 4   27 juli.

We waren vanmorgen vroeg wakker om 4 uur maar toch nog geprobeerd om even te slapen lukte riemie wel maar mij niet blijft hier ook al praktisch de hele nacht licht .even rond gewandeld mooi bij riviertje .   picknick plekken  in bos met barbecue hutten waar je kan overnachten.

Vandaag gaan we toch maar naar andalrnes al is het weer beter aan deze kant van de bergen het word hier 27 gr volgens de weer man op tv en aan de andere kant 20 gr maar wij gaan voor de Noorse fjorden want otto moet zijn nieuwe  hengel uit proberen en we willen vis eten .

Om 9 uur vertrokken het weer bleef mooi het zijn vandaag niet veel kilometers maar onderweg evengoed koffie we kwamen de sneeuw op de bergtoppen  ook weer tegen maar de temperatuur in andalsnes was goed eerst even de winkels in en dan naar het plekje om te vissen daar stond wel veel wind maar de bruinvissen zwommen voor de camper langs dat is meestal een teken dat de vissen er zijn maar dat viel tegen om m6uur nog maar 1 grote schol maar ottse bleef vissen hij wilde een vis met de nieuwe hengel vangen.

het cruiseschip dat vanmiddag in het centrum lag vaar om 6 uur bij ons langs .

na eten maar een wijntje en de hengel blijft mooi in liggen kan uit de camper vandaan wel zien of er een bij zit .

camperplek andalsnes Gps n62°33.582´ e7°40.152´

verder de hele avonds niet meer gevangen.

Maar we konden het water haast uit de camper aanraken .

Dag 5    28 juni .

Vanmorgen vroeg op en vissen had snel een kabeljauw maar verder niets en Otto ook niets.

Dus om 9 uur vertrokken naar molde daarna de mooie route weg 64 naar de atlanterhavsveien  zeer mooi de weg ligt door de zee van eiland naar eiland .

En is 8km lang met burgen verbonden je kan er schitterend vissen .

We hebben om 1 uur  op een parkeerplek gegeten en van de natuur genoten .

Daarna zijn we naar kristiansund gegaan waar ook gelijk weer een groot cruiseschip voor ons lag.

denk dat we hier morgen even langs de vele winkels zullen lopen winden de vrouwtjes wel gezellig we staan aan de haven .

Gedoogplek gps   n63°07.312´ e7°43.674´

Kristiansund is een mooie plaats met schitterende houten huizen.

Gezellige winkelstraat heel rustig en bovenal de mensen zijn heel vriendelijk.

Dag  6    29 juli .

Van morgen lekker lang op bed gebleven  je went er op het laatst wel aan dat het lang licht blijft tenminste wij wel en morgens vroeg weer licht is  volgens ons maar een uurtje donker hier en het weer zit alweer mee zo nu en dan komt de zon al om de hoek kijken en dat al  om 9 uur maar hier zijn de bergen ook niet zo hoog dat krijgen we volgende week wel  weer dan duurt het ook langer voor we de zon zien .we zijn vandaag verder gereden op naar stordal waar een camping is met ned eigenaars  maar eerst moet er diesel getankt worden .

Maar bij de pomp liep het af dus moest de camper op de handrem wat otto vergat .

Maar hij was al aan het tanken toen de camper achter uit rolde .

Met een luide gil riep hij durkje maar snelle otto kreeg de camper toch op tijd op de handrem.

ltoen moest de camper eerst wel weer vooruit om te tanken en nu weet hij ook dat Noorwegen niet vlak is.

en dat  na zoveel kilometers al in dat land gereden te hebben.

hier moest otto snel. de slang licht nog op de grond

maar alles kwam gelukkig weer goed verderop was weer een overtocht dit keer troffen we het hij ze vergaten bij ons langs te gaan dus deze overtocht was gratis .

we kwamen aan bij de camping en  de eigenaar stond al op ons te wachten  er was nog plek genoeg vertelde hij.

je kun er vissen in het fjord of in de rivier op zalm .

maar de camping ziet er zeeeer netjes uit ook het wc gebouw met doch en was ruimte. en we hebben  een schitterend uitzicht .

gps n62°22.662´  e 6°59.238´                     het uit zicht rond om bergen .

hier blijven wij een paar dagen staan  en hopen op mooi weer .

Dag 7  30 juli 2011.

We waren vanmorgen  niet heel vroeg waker goed geslapen was hier ook zo rustig alleen de rivier naast de camping hoorden we maar daar kun je juist van slapen .

Maar nog voor het ontbijt eerst even de doch in daar na koffie en lekker lui buiten onder de luifel gezeten .

Om 11 uur eerst maar geprobeerd om  een vis te vangen we moeten tenslotte ook weer wat te eten hebben .

Otto zijn tweede worp was gelijk raak ze krijgen vandaag vis in de pan .

Zo trots als een pauw .

Maar het bleef bij die ene vis maar het zat er mooi aan het fjord de bruinvissen waren er volop voor ons aan het zwemen om 12.30 uur zijn we naar de camper gegaan om te eten .

Na eten door het dorp gewandeld en terug langs de rivier.

Was een mooie maar pittige route je kunt er ook hele mooie routes lopen door de bergen maar dat is voor gevorderden en dat zijn wij niet .

mooie zalm rivier moet je wel een vergunning voor hebben.

Na de wandeling maar even weer vissen maar het was laag water vanavond maar eens weer zien .

Dan eerst lekker lui bij de camper zitten te genieten van het uizicht .

Wat is het hier toch lekker genieten in het schitterende Noorwegen.

En een pracht van een plekje de kampbeheerder heeft het de hele dag druk hij houd sanitair gebouw op en top schoon en de rest van de camping ook .

Er zijn voor mensen die willen trekken van hut naar hut ook mooie hutten te huur.

je kun er ook wel een hele vakantie in .want er is in deze omgeving zat te bezichtigen  bv geirangerfjord trollistigen het vogeleiland runde de stad alessund dus volop genieten hier.

Maar wij doen het van de week weer met de camper zondag of maandag gaan we weer verder .

mooie hutten voor 4 personen.

Dag 8  31 juli.

de dag begint goed stralend mooi weer maar wij gaan eerst nog wat km maken we willen nog voor ons onbekende plekken zien op naar sandane moesten wel 2 keer met de veerboot  maar kwamen ook op schitterende plekken op de lange tunnels na want daar walt niet veel in te zien onder weg wel heel mooie uitzichten .

Maar dat moet een mens zelf zien want je kunt de foto’s nooit zo mooi maken .

Maar in sandane aangekomen was het weer nog heel mooi dus de kleren uit en in de zon genieten misschien van avond even vissen we zien wel de Noren  zwemmen hier nu met het mooie weer en wij maken het eten buiten op onze gasstellen klaar toch handig die kleine stellen van de lidel maar we zien op de bergtoppen nog sneeuw liggen tegen over ons .

Maar onze vis was heerlijk vanavond maar snel  weer een  vangen

kan mooi zo buiten bakken stinkt de camper ook niet naar vis al mag ik het wel ruiken .

Met een wijntje er bij en wat gebakken aardappels is de honger weer verdwenen.

Morgen gaan we weer verder we zien wel waar heen maar in ieder geval richting bergen want daar willen we de vis markt bezoeken maar ja de plannen veranderen per dag dus we zien wel waar morgen de camper weer staat.

Ga nu weer van de zon genieten het is nu 7 uur en ze zwemmen hier nog volop dus nog niet vissen ik neem nog een wijntje.

Later even gevist maar niets gevangen te ondiep bij de kant denk ik.

Verderop in het fjord vissen ze allemaal in bootjes .

Dan maar lekker van het mooie weer genieten al word het hier ook alweer eerder donker we zijn weer iets zuidelijker maar om 9.30 altijd nog zon .

Dag  9   1aug.

De dag dat onze oudste dochter jarig is ze word alweer 30 jaar .

Na het ontbijt eerst maar even bellen toch mooi om je kinderen weer even te horen ze gaan vandaag met de kinderen naar de dierentuin .

Wij gaan na de koffie ook weer verder.

het weer is hier al vroeg in de morgen schitterend .

al zien we de sneeuw op de bergtoppen niet liggen die zijn nog in de wolken en er staat geen wind dus zal het ook nog wel even  bovenin bewolkt blijven .

onderweg kwamen we weer schapen en koeien op de weg tegen je moet er hier altijd rekening mee houden rij rustig .

maar we vonden weer een heel gezellig plekje waar ook weer gevist kon worden maar met vergunning kon je bij de brug krijgen na eten maar even een ophalen en dan vissen het is hier prachtig weer dus we kunnen lang vissen  vanavond .

We vingen wel wat vis de eerste was een zee baars het was geen groote maar haden we toch weer wat aas om grotere te vangen maar dat zat er niet in we vingen wel vis maar wat zoort moeten we nog uitzoeken ze waren bruin van kleur en als je ze op het droge haalde werden ze blauw .

Maar we vongen geen zalm die werden hier wel gevongen maar niet door ons een man of vier haden de helle brug in hun bezit en daar werden ze dus gevongen .

Morgen gaan we naar bergen en nu te bed .

Dag 10   2 aug 2011.

We reden vanmorgen niet al te laat en moesten na 1 kilometer gelijk een tunnel in van een kleine 6 kilometer en dat was ook gelijk klimmen we gingen de tunnel in met mooi weer en kwamen er uit in de wolken we hadden in de tunnel meer zicht dan daar boven maar na wat klim en daal werk werd het zicht ook weer mooi en na de tank weer vol met diesel te hebben gedaan zijn we gelijk naar bergen gereden een camperplek niet ver van het centrum wel duur maar ook vertrouwd bewaakt terrein.

Het word vandaag geen vissen mar de markt op .

Het is een 20 minuten lopen van af de camperplaats door bergen maar zo als in alle folders staat dat het er schitterend is  kan ik niet zegen nu moet ik ook zegen dat ik geen stads mens ben ze mogen de steden om mij wel stelen maar de vrouwtjes vinden het wel schitterend kunnen ze schoppen Noorse vesten en trollen wilden ze mee naar huis en ook nog gelukt .

Maar die mooie houten huizen zoals overal in de boeken staat zoek ze maar ik heb meer steen gezien dan hout .

Maar wel mosselen op de markt dus ik kan smullen vanavond en ook nog veel goedkoper dan een noors vest .

De stok vis is hier wel te verkrijgen op de markt.

Maar ook hier kun je nog de gevolgen van de aanslag en de schietpartij zien .

Er is hier ook een stille tocht geweest met een plek waar ze bloemen neerlegden het

heeft in heel Noorwegen een grote inperkt gehad en nog steeds.

Terug bij de camper maar snel de wijn uit de koeling en mosselen in de pan want ik krijg trek in wat

Ze smaken prima.

Dag 11  3 aug 2011

Vanmorgen waren we om 7 uur uit ons bed en gelijk maar de doch in want het was druk op de camperplaats dus voor de anderen op.

na het ontbijt zijn we vertrokken Otto was al een half uur eerder weg.

we hadden de tom tom op de zelfde plekken ingesteld  komen we altijd weer bij mekaar .

Het was weer een pracht route op naar odda maar dan over de toeristische weg.

Onder weg zaten we te koffie drinken bij een mooi vis plekje.

we hadden de koffie op en daar kwam otto aan had even eerder koffie gehad maar durkje maakte hier ook nog een paar foto’s van dit schiterende plekje.

Maar na met een veerboot over het fjord te zijn gezet hebben we eerst even gevist maar weer geen vis.

na het eten verder op naar odda een camper plek aan het fjord .

De stoelen voor de camper het weer is te mooi om binnen te eten .

vlees uit koelkast en buiten lekker het eten klaar maken.

vandaag flintstaek wat het is weten we niet maar het is lekker met gebakken aardappels.

En met een wijntje er bij en rooienwijnsaus was het een heerlijk stuk vlees .

We zoeken thuis wel uit wat het is.

Voor de rest niet veel gedaan vandaag mooi in het zonnetje gezeten aan het fjord.

Later zijn we naar binnen gegaan om even tv te kijken .

de afscheid wedstrijd van van der sar even op tv gekeken .

en morgen zien we wel hoe ver we weer rijden we zijn van plan om naar de prekestolen te gaan .

dag  12   4 aug 2011.

Van morgen waren we vroeg uit de veren om 6 uur stond er al een bus achter ons met draaiende motor.

dus ook niet te laat weg. maar het werd een lange rit hij was maar 240 km maar duurde wel een hele dag onderweg zeer veel foto’s gemaakt van vergezichten tot watervallen

Van morgen vroeg stadje odda

Onderweg

We zijn eerst naar sundal gereden daar is een observatiestudio onderaan een waterval waar bezoekers door een groot raam naar de zalmen kunnen kijken terwijl die liggen uit te rusten voor hun volgende sprong de vistrap op .

op weg naar hun paaigronden .

je kun er ook vissen vergunning is daar verkrijgbaar.

Je ziet de zalms mooi zwemmen .

Daar na zijn we naar de prekestolen gereden smalle wegens  van soms amper 3meter breed . maar daar was het echt te  druk niets voor ons.

Dus maar een  plek voor de nacht opgezocht bij idse. het camperplek was bezet dus zijn we maar op een parkeerplek gaan staan en hebben  daar gegeten. en  ons  geitenvlees gebraden was wel te eten maar krijgt geen hoge waardering.

ja we moeten het vlees van Noorwegen ook eten maar volgende keer maar weer flint dat was een stuk  lekkerder.

Je kunt hier ook prima zwemmen . aan twee kanten van ons water wij zijn er niet in geweest we zijn geen zwemmers .

maar de mensen hier wel want zo nu en dan komen ze om hier het water in te gaan .

Na wat bier en wijn lekker geslapen.

dag  13   5 aug 2011.

We werden wakker en het tikte op het dak van de camper regen dus .

Het hoort wel mooi maar het is dag 13 van de vakantie dus je weet het maar nooit .

Maar dat is ook Noorwegen  en tot nu toe hebben we het getroffen nog geen regen gehad in Noorwegen op een spatje na in de nacht .

Het word dus geen wandeling naar de prekestolen. (gelukkig maar ik heb ook niet van die wandel benen)

Dus zijn we om 10 uur maar weer vetrokken. het regende nog steeds en we zagen ook nog geen opklaringen aan de lucht . konden we een dag inhalen op ons schema kunnen we elders weer  langer staan dan geplent. vandaag op naar evje maar dan wel over de toeristische route . na 15 kilometer was er al een veerboot  bij het plaatsje forsand .en daar was ook een mooie camperplaats hadden we dat maar eerder geweten je kon er ook nog  schitterend vissen .

uit zicht van af de camperplaats .

Maar van het plaatsje helleland  op naar tonstad en zo naar evje .onderweg zeer weinig foto’s gemaakt  riemie bleef rustig zitten want van vergezichten was weinig te zien door de regen.

als we ooit weer in de buurt komen doen we deze route nog wel een keer met mooi weer. maar ondanks de regen toch nog wel genoten onderweg en lekker gegeten. maar we kwamen op de camperplek bij evje aan en het werd droog. mooie plek bij een snel stromende rivier ze waren er aan het vissen en aan het raften.  even wezen kijken je kan er een vergunning kopen misschien morgen als we hier blijven tenminste.

Van uit de camper zien we ze vissen en met de kanos wildwater varen

En we hebben hier ook weer satelliet ontvangst kunnen we vanavond weer tv kijken. en  weten we ook weer wat er in Nederland is gebuurt want we hebben ook al een paar dagen geen internet gehad .

Dag 14   6 aug 2011.

We werden waker met de zon op de camper dus de dag begint veel beter dan gisteren.

ze staan hier ook al weer te vissen maar we hebben nog niet gezien dat er een vis werd gevangen. meer vissers dan vissen hier op het moment.

Otto en durkje staan 100 meter verder dan ons hij wilde tv kijken en dacht daar meer ontvangst te hebben maar de ontvangst is hier bij ons ook goed .

Na de koffie zijn we vertrokken richting zee we zouden door de bergen naar boven . maar het zal mooi weer worden dus naar onderen  op naar de zee .

We zijn bij kragero terecht gekomen het was er druk op de camperplaats met personenauto’s.

zijn we een klein stukje terug gereden waar je ook mooi aan zee kunt staan voor 120 kronen voor 24 uur .

En in het dorp was het  gezellig druk . en er werd op het eiland tegen over ons een muziek feest georganiseerd.

Maar wij wilden vissen en dat kan hier volop ik had gelijk een makreel daarna een gulletje en nog een makreel

Wel een klein makreeltje .

Maar Otto wilde ook vissen dus gelijk zijn nieuwe hengel uit de camper en vissen.

en met het mooie weer wilde durkje het ook wel eens proberen dus otto gaf durkje de werphengel en maakte zelf de andere hengel gereed om mee te vissen .

maar volgens mij zij hij tegen durkje van werphengel en geen wegwerphengel maar durkje had het misschien verkeert verstaan wat het werd dus een wegwerphengel .

We hebben er nog wel een uur op gevist met lood en veel haakjes aan het snoer maar het was er te diep.

jammer maar het is niet anders  beter de hengel er in dan durkje zij otto een hengel komt er wel weer maar durkje niet.

Maar het is weer een schitterend plekje .

En het weer is perfect 27 gr en dat aan zee .

Dag  15 7 aug. 2011.

Ik werd vanmorgen wakker en het was blad stil en ik dacht het is zondag.

laat riemie maar even alleen dan ga ik even vissen .

ving gelijk weer een vis die ik niet kon dus maar terug gezet .

en om 9 uur sloeg het weer om en begon het te regenen.

Dan eerst maar om koffie en ontbijt.

Om 12 uur werd het weer droog we hadden inmiddels al gegeten.

Dus maar weer vissen en ving 4 mooie kabeljauws haden we vandaag toch nog vis. Want ik moet ze  alleen vangen want otto moet eerst om een nieuwe hengel .na dat wij vis hadden gegeten ze waren nog zo vers dat ze zich zelf zowat omdraaiden in de pan dan eet je tenminste verse vis  .

Daar na was het weer schitterend mooi weer dus zijn we naar het dorp gegaan.

Heel gezellig dorp waar otto nog een hengel zag morgen maar zien of dan de winkel open is verder bij de camper in de zon gezeten .

Dag 16  8 aug 2011 .

Het is weer de zon die op de camper schijn als we wakker worden belooft misschien een mooie dag maar ja dat weet je nooit hier in Noorwegen .

Wat ons gisteren wel weer opviel dat het al weer eerder donker werd .

Dan weet je dat je weer dichter bij huis komt want nog 1 a2 dagen dan verlaten we Noorwegen al weer en gaan over zweden weer op naar huis .

Maar na de koffie eerst om een nieuwe hengel voor otto en de winkel was open dus hij kan weer vissen.

Maar bij de camper had hij weer een domper een prent op de voorruit .

Ze hadden wel een kaartje gekocht maar de verkeerde op de voorruit gezet .

Gelukkig  had hij  de hengel al anders was het vast overgegaan.

Hij wou er ook gelijk weg dus rijden maar.

we zijn vandaag bij de kust langs gereden naar storsand .

een camperplek bij een klein restaurant waar we gegeten hebben en daarna nog even gevist maar het was laag water dus geen beet .

maar we zien de cruiseschepen die  naar oslo gaan en uit oslo komen vanuit de camper weer langs varen de een is mooier dan de andere .

Wat zijn de huisjes dan klein .

Dag 17   9 aug 2011

Vanmorgen zijn we om 8.30 uur vertrokken vanuit Noorwegen en onderweg nog de lpg fles volgegooid kunnen we weer even vooruit wand er zat nog maar 4 liter in daarna zijn we in stromstad in zweden terecht gekomen daar een plekje opgezocht waar de camper kon staan

en zijn toen eerst maar het stadje ingelopen waar volop te doen was .

En dus kon Riemie weer kleren kijken .

Maar ik wou nog een petje met een forel maar ook hier niet te krijgen .

Vandaag niet vissen maar lui met een glaasje wijn bij de camper gezeten .

Ook in zweden mooi weer .

Maar we moeten morgen maar wat meer kilometers maken want vrijdag moeten we weer thuis zijn otto en durkje kunnen er wel een paar dagen langer over doen maar riemie moet zaterdag weer naar haar werk dus morgen maar zien of we Denemarken halen dit was in ieder geval een schitterend stadje .

Met een schitterend  haventje waar je met een pondje over kon  naar het centrum .

Dag 18    10 aug.

Een dag van kilometers over de saaie weg door zweden recht uit recht aan .Zijn we na wat stops voor koffie en eten in denemarken aangekomen en zijn bij korsor  bij zee gaan staan bij museum  ( gps n55°20.928´  e  11°05.734´) maar eerst nog de camper verschonen en waterbij vullen waar ik de waterdop uit handen liet vallen en hij rolde gelijk de afvoer put in niet weer te krijgen jammer maar als dat het enige is doen we het er voor  maar eenmaal te plek  begon het  te regenen en er stond een harde wind mooi in camper blijven dus was ook een lange rit geweest.

Dag 19  11 aug 2011

De dag begint waar hij gisteren mee is opgehouden regen dus .

Maar heb goed geslapen misschien is het ook wel niet droog geweest .

En gaan we ook weer naar huis zoals we zijn weggegaan de eerste twee dagen regende het ook maar wij hopen  niet de laatste twee want we willen nog wel even vissen .

Maar het vissen werd niets dan maar wat anders opzoeken volgens het camperparken in europa boek was er een mooi plekje in sankt-peter dorf .

Dus daar maar eens zien dan zijn we al in Duitsland en hoeven we morgen maar 479 km .

Maar bij de tol tunnel wilde onze creditkaart niet bij de poort waar we stonden dus moesten we terug en raakten we net een paaltje maar het viel gelukkig mee alleen het klepje bij de bumper kon er zo weer op .

Maar onder weg het helle stuk regen maar we kwamen in sankt-peter dorf aan en het werd droog .

Eerst even eten en dan het plaatsje maar eens bekijken .

Mooi oud vissers plaatsje .

met een monument van vissers .

En alle maal winkeltjes echt een toeristisch dorpje er zij ook wel 3 camperplekken in dit dorp dus je vind hier meestal altijd wel een plekje

Dag 20 12 aug 2011

De laatste vakantiedag we zijn om 8.15 uur vertrokken in de regen en dat duurde tot net voor leer in Duitsland .

Onderweg hadden de ruitenwissers het dus druk en die begaafden het en daar is niets aan want je moet ze in de regen maken maar ik had geluk kon bij pomp stopen onder een afdak geluk bij een ongemakje .

Maar als je vlechtdraad bij je hebt (onmisbaar in camper)dan kun je meestal het wel weer provisorisch maken en in dit geval ook er was een splitpen weg nou die had het ook te verduren met die regen

vlechtdraad onmisbaar

En na een paar stops (broodje worst bij pomp) en wat koffie zijn we snel naar Nederland gereden na ons pech met de ruitenwisser hebben we Otto en durkje uit het oog verloren.

en eenmaal in Nederland was de eerste pomp voor ons.

een slaatje en kroket voor riemie en een broodje hamburger voor mij  .

Smaakte goed zo te zien

We waren om 14 .30 uur thuis camper uit laden en dan de kinderen en klein kinderen maar snel in de armen nemen .

Dit was weer een vakantie met te weinig vrije dagen.

want een vakantie naar Noorwegen kan in 3 weken maar dan maak je te veel kilometers tenminste als je wat wil zien van het land.

Maar wat hebben we weer genoten van de natuur van Noorwegen .

En we hadden het weer ook nog mee .

De eerste twee dagen hadden we regen maar toen reden we toch de hele dag .

En de derde dag in Noorwegen was droog daarna nog een morgen regen in Noorwegen en verder droog en meestal zonnig.

De laatste twee dagen ook regen maar dat waren weer rij dagen .

Al met al een geslaagde vakantie .

Gereden km

Dag 0 zwagerbosch

dag 1          malmo                    916 km          totaal  916   km        diesel   53 liter

dag 2          ljungskile                358 km          totaal  1274 km        diesel  76 liter

dag3           dovre                       560 km         totaal  1834 km        diesel   31 liter

dag4           andalsnes               139 km          totaal  1973 km        diesel   54 liter

dag 5          kristiansund           202 km          totaal  2175  km       diesel    o  liter

dag 6          stordal                    122 km          totaal  2297 km        diesel   36 liter

dag 7          stordal                       0                   totaal  2297 km        diesel    o  liter

dag 8          sandane                  145 km           totaal  2442 km        diesel    0 liter

dag 9          tirnestunnelen       183 km          totaal  2625 km        diesel    0 liter

dag 10        bergen                     102 km         totaal  2727 km         diesel  47 liter

dag 11        odda                         208 km         totaal 2935 km          diesel   0 liter

dag 12        idse                         240   km         totaal 3175 km         diesel   0 liter.

Dag 13        evje                         239 km           totaal  3414 km        diesel  57 liter

Dag 14        kragero                   189 km           totaal  3603 km        diesel   0 liter

Dag15         kragero                      0                   totaal  3603 km        diesel   0 liter

Dag 16        storsand                 267 km           totaal  3870 km        diesel  54 liter

Dag 17        stromstad              173 km           totaal  4043 km        diesel   o liter

Dag 18        korsor                     598  km          totaal  4651 km        diesel  97 liter

Dag 19        sankt-peter dorf  374  km           totaal  4955 km        diesel    0  liter

Dag 20       zwagerbosch         500 km            totaal  5455 km        diesel  85 liter