Denemarken 2015

5 Jan

Wat is het al weer snel gegaan ,zijn we alweer 2015  en ja dan begint het ook weer te kriebelen om met de camper er op uit te gaan.

Morgen hebben wij een vergadering wanneer we naar Denemarken gaan te vissen .

En natuurlijk wat er weer allemaal mee moet ,wij gaan weer met het zelfde ploegje als de laatste jaren .

7 Jan

Gisteravond vergadering gehad ,en alles is weer besproken wij gaan op zondag 12 April weer naar Denemarken ,dit jaar na de Pasen want die vallen dit keer vroeg ,dus gaan wij weer in de zelfde periode als vorig jaar. En ja er is afgesproken dat de visbakoven weer mee gaat dus er moet wel weer wat gevongen worden ,en wij gaan eerst weer naar http://www.fisk-golf.dk/ en dan zien we wel verder want het weer maakt ook heel veel uit .

Maar wij kunnen dus weer aftellen

27 jan.

Nog 11 weken dan zitten wij alweer een paar dagen in denemarken te vissen .

nu nog mooi weer .

8 feb.

nog 9 weken te gaan

26 feb.

De vogels fluiten alweer, en de kievieten zijn er al weer ,

het voorjaar komt er aan ,wat zien wij er naar uit.

nog een dikke 6 weken .

Weg van huis OP NAAR DENEMARKEN

Dag 1

Als we ouder worden zijn we net weer kleine kinderen geloof ik ,want ik kon niet in slaap komen gisteren avond, dus net over 12 stond ik al onder de frisse drup en om half 1 reed ik van het erf af. honke had het zelfde ook geen oog dicht gedaan .na een dikke zoen van zijn vrouwtje Annie gingen we theunis ophalen en wel ja die stond ook al te popelen om weg te gaan ,ook vrouwtje maar een dikke kus en een knuffel ,en op naar geert ,die was zo blij dat we er waren dat hij zijn vrouw ook maar buiten de deur opsloot nu had geert gelukkig een sleutel zo dat ze na een knuffel en een kus weer naar binnen kon ,en wij op weg naar Denemarken konden,

Met honke eerst  achter het stuur moet dat wel lukken dachten wij zo,maar bij drachten gingen we al de mist in hij reed op naar Heerenveen dacht nog dat er feest was of zo ,wat Heerenveen had met   5-2  van AZ  gewonnen gisterenavond  ,maar na de ontdekking dat hij de verkeerde kant op ging maar snel een afslag gepakt en op naar Groningen gereden ,het was zeer rustig op dit tijdstip dus voor we er erg in hadden zaten wij op 308 km en dat is onze stop voor een broodje tartaar een eitje en een bakje koffie ,zodat ik straks het laatste stuk kan rijden .

Het smaakte ons weer voortreffelijk waar na we na een half uurtje weer verder gingen  op naar ons mooie plekje http://www.fisk-golf.dk/ in Denemarken  .na zo nu en dan een  stop voor  frisse neus en een sigaretje voor honke ,ging de rit vlot en waren wij om even na 11 uur te plek .waar we weer vriendelijk werden ontvangen door jan en bridget  ,dit keer hadden wij weer net als anders een emmer met Hollandse drop en een mooie kaas meegenomen ,en wij hadden nog een echt fries lekkernij mee genomen ,een oranje taart met een luchtfoto van hun woning met vijvers en golfbaan er op .speciaal laten maken bij de bakker zo dat ze hun bedrijf konden opeten ,dit vonden ze zo mooi er werden gelijk allemaal foto’s van gemaakt want dit moest natuurlijk op facebook ,

waarna wij weer ons plekje toegewezen kregen bij het water  .

Geert en theunis eerst maar vissen en honke en ik de boel klaar maken zodat wij straks konden eten en dat worden vandaag boeren karbonades met gebakken aardappelen.

Geert kwam al terug met de eerste dikke zalmforel  ,na    dat wij hadden gegeten en de hengels in orde hebben gemaakt,vast voor morgen want vandaag doen we het rustig aan met vissen ,na een borreltje hebben wij even gekaart deze keer was het een gelijk spel 1-1 .

En vandaag  was het al om 9 uur dat mekaar welterusten en een goede nacht rust toewensten en onze ogen dicht gingen  .

Honke had vandaag de dikste vis .

Dag 2

Na een goedenacht rust, gingen geert en ik eerst maar even vissen konden honke en theunis het ontbijt klaar maken wat zoals gewoonlijk weer voortreffelijk was .en de eerste mooie dikke zalm forel al weer was geland .

Na de koffie even onder de drup wat lekker verfrissend was zodat we vandaag weer met volle moet  er tegen kunnen ,en als ik met dit verslag bezig ben word ik gestoord want de heer Honke Arjans  vangt een kanjer van een zalmforel .

Hiep hiep om elf uur ons aperitiefje weer ,en straks aan de stokvis .maar eerst nog vissen ,en ik moet er bij vertelen dat het kwa weer  niet mee valt het is droog en het zonnetje laat hem wel zien ,maar de wind heeft vandaag hier het voor het zeggen hoor ,en die is niet mals vandaag ,wij zien petten in het water drijven ,en dus kale hoofden aan de waterkant ,maar dat mag de pret niet drukken er word wel forel gevongen en daar zijn we hier tenslotte voor ,en die zullen wij vanmiddag even lekker bakken hier .maar eerst om een uur of een , komt honke met een dikke gehaktbal die weer prima smaakte.

Er werd weer zo veel vis gebakken.

Zo dat wij er weer op uit moesten om het kwijt te raken, wat wel lukte want we hadden er kibbeling van gemaakt en dat kennen ze hier niet .het werd vandaag een latertje voor ons avondeten om 8 uur zaten wij aan de stokvis ,nu we vandaag zoveel vis hadden gegeten kregen wij haast vinnen en schubben ,maar na de afwas werd het weer kaarten wat weer op een spannende avond uit kwam het werd een nek aan nek rees om als eerste 2500 punten te verzamelen maar beide keren kwamen theunis en honke als winnaar uit de strijd .na een zeer gezellig avondje gingen we dit keer uitgerust ons bedje in om morgen vroeg weer op te staan om vis te vangen .

Vandaag had honke al weer  de prijs voor de dikste vis .

Dag 3

Geert en ik waren weer vroeg het bed uit om te vissen en wel ja om 8 uur hadden we al weer vis zat om vanmiddag weer kibbeling te bakken .maar eerst even opwarmen en aan het ontbijt wat weer heerlijk was met een zachtgekookt eitje  er bij,en morgen moeten wij aan gebakken croissantjes want het brood wat we hebben meegenomen van huis heeft de leg nu echt uit het word te droog .

Na weer even onder de drup te zijn geweest waren wij weer zo fris als een hondje en konden wij er weer vol tegen aan ,om maar zo veel mogelijk vis te vangen ,als we ze maar kwijt kunnen vandaag want voor ons zelf hebben we al genoeg .

Na de koffie werden  er al weer mooie zalmforellen gevangen ,dus het word vandaag bakken en de hot op met gebakken kibbeling ,en ik kan je vertellen dat ze hier wel kibbeling lusten ,wij zelf ook wel hoor ,maar aan vier bakjes hadden we genoeg en de rest hebben we de andere camping gasten gebracht zo dat ze hier allemaal om vier uur aan de vis zaten .

En wij onder het genot van een borreltje maar even een spelletje hebben gekaart wat deze middag in een zeer dikke overwinning was voor de heren honke en theunis 3- 0 .

Om 6 uur hebben we een voortreffelijke maaltijd gehad dit maal gebakken aardappelen met een balletje gehakt. Na het eten werd er nog even gevist en werd er nog een grote zalmforel gevongen ,deze was groot genoeg voor vier bakjes kibbeling dus voor morgen hebben wij al weer vis zat .En in de avond uren werd er weer volop gekaart was dit maal weer niet spannend het werd 3-1 voor honke en theunis .waarna we om elf uur te bed gingen .

Deze dag had ik zelf de dikste, en het is ook nog de dikste tot nu toe

Dag 4

Na een goede nacht rust en een stevig ontbijt ,hebben we ons eerst maar weer    wat opgefrist onder de drup die hier overigens zeer goed en warm is ,waarna we maar weer eens proberen om een visje te vangen het gaat tenslotte ook  om de vis waarom we hier zijn ,en om de rust natuurlijk ,maar volgens mij eten wij hier ietsjes te veel, gaat tenminste de hele dag door met van die heerlijke hapjes

Wij gaan vandaag maar eens proberen om de camper van zijn plek te krijgen en op het harde pad neer te zetten want morgen willen wij niet al te laat vertrekken naar een andere vislocatie,en we denken dat vast zitten dus we zien vanmiddag wel of het lukt .het was vandaag weer allemaal zalmforel wat we vingen ,maar hier hebben we geen werk meer van er waren twee Denen die helemaal iets vingen en die hebben we maar blij gemaakt met vijf stuks ,en een paar man uit zweden wilden ook wel dus hun ook maar blij gemaakt ,Maar nu moesten ze zelf bakken ,gisteren kregen ze gebakken kibbeling van ons ,maar ze waren ook zeer blij met verse vis konden ze zelf bakken .

Tegen de avond hebben we de camper op het harde pad gekregen wat prima lukte ,

het was door het mooie weer goed opgedroogd hier ,want het weer was vandaag prima in vergelijking met gisteren .vandaag nog even met jan gebabbeld zo goed als ik kon tenminste maar wij begrepen elkaar goed en konden alles goed uit leggen  ,hij wilde graag weten hoe wij visten want wij vingen tot nu toe de meeste vis hier .na de uitleg hoe wij ze vingen snapte hij het wel ,dat het een betere methode was zo als wij visten .na een heerlijke maattijd .werd er eerst even geslapen door de oudjes ,de jonge oude had vanmiddag al een paar uurtjes met de oogjes dicht op de bank gelegen ,en als ik dan om een uur of elf zeg welterusten zegen ze in koor nu al ,ja wie overdag slaapt hoeft nachts niet  zo veel slaap meer .

Vandaag  was geert de kampioen in vissen ,maar honke en theunis in het kaarten 8-0

Dag 5

Vroeg uit de veren waren we vanmorgen ,want het word een rij dag ,we gaan vandaag naar ribe

we kunnen de zee gewoon overslaan want de wind speelt de hele week al parten en vandaag helemaal ,

Dus in de wind op naar ons volgende plekje ,wij duiken al snel achter een vrachtwagen scheelt toch een heel stuk dat je gas terug kan nemen ,maar ik had op tom tom een verkeerde plek ingevoerd dus moesten wij een stukje terug maar wel een uurtje later te plek,maar de weersvoorspelling voor morgen is zeer goed dus dan morgen maar weer vissen en vandaag maar rustig aan doen ,toen we aankwamen hebben we gelijk maar een mooi plekje bij het water uitgezocht kunnen we morgen zo vissen .IMG_0019.JPG

honke heeft ons vandaag echt weer verrast met een halve kip met patat dat was hier te verkrijgen wat weer heerlijk smaakte .waarna de afwas werd gedaan en dan nog even kaarten om de avond weer door te krijgen .

Wat wij potverdikke hebben verloren met 2-0 en wij zijn honke en theunis

Dag 6

Wat is het heerlijk om met dit weer uit bed te stappen de zon is al volop aanwezig om 7 uur ,en praktisch wind stil,snel de hengels onder de camper vandaan en vissen ,maar voor het ontbijt van 8 uur hadden wij nog niets ,wat in de loop van de dag wel goed kwam wij vingen allemaal mooie tot zeer mooie  forellen ,maar wat onze honke deed slaat zowat heel ribe hier plat nog nooit zoveel foto toestellen gezien op een dag hij ving een zalm forel van 15 pond ,en moest voor de rest van de dag vangst verslag doen,en een erepenning in ontvangst nemen,en staat hier bovenaan voor de prijs van de maand voor de dikste vis.

S’avonds weer heerlijk gegeten dit keer hachee .waar na we onder het genot van een biertje weer mooi hebben gekaart .

Deze keer was het weer raak voor geert en theunis ,zij wonnen met 2-1 door een kraak

Dag 7

Dit word de laatste visdag alweer wat gaat het toch snel ,maar voor 7 uur was de eerste al geland en er vielen nog vele.

Maar zo dik als die van gisteren werd er niet gevongen ,maar wat een pracht dag als het zo de hele week   was geweest waren wij bruingebrand thuis gekomen ,want we zijn alle vier zo rood als een biet om het hoofd .

schitterend om het vissen  zo af te sluiten en vanavond nog even kaarten ,en morgen op naar huis .

En het  6-3 voor honke en theunis ,maar het laatste spelletje werd door geert en theunis gewonnen ,dus ze vonden wel dat zij de winnaars waren van deze vakantie .

dag 8

Wat was het schitterend weer dus toch nog maar even 3 uurtjes vissen want je hebt toch ook altijd personen die uit willen slapen ,maar geert wilde ook nog wel even vissen. maar er werd niets meer gevongen nog wel een hele dikke verspeelt .en om 8 uur zaten we aan het ontbijt .

waarna we rustig aan de boel opruimden en klaar voor vertrek maakten ,en als laatste nog even onder de drup zo dat we fris op reis konden .nog wat  souvenirs voor de vrouwtjes mee naar huis .

en om 10.30 uur reden we weer op naar Nederland ,waar we na wat stops om even te eten en een bakkie koffie te drinken , om 18.30 uur weer veilig thuis waren .

dit was weer een prachtige visvakantie ,met veel harde wind   maar ook schitterende dagen met veel zon   zo dat we toch met een bruin kleurtje  thuis kwamen .