Denemarken 2014

Als alles volgens plan gaat gaan wij weer een week te vissen naar ons favoriete land Denemarken.

En wel op zondag 13 april   en hopen op 20 april weer thuis te komen .

We gaan weer met de zelfde ploeg  theunis elzinga, geert ,honke en ik zelf natuurlijk .

5 maart  het was vandaag 14 graden en schiterend weer .

nog een dikke 5 weken dan gaan we naar denemarken ,

maar vandaag eerst even in de tuin gewerkt ,de fundering van de zonneluifel gezet ,en even paling gerookt ,morgen weer met de viskar weg en vrijdag zien we wel weer .

11 maart

schiterend weer ,nog een dikke vier weken geduld ,maar het lonkt wel hoor om weg te gaan het is gewoon 15 graden overdag .

18 maart

Met nog een dikke drie weken te gaan moet er weer van alles geregeld worden . Even een vergadering gehad bij Theunis Elzinga ,wat wij dit jaar mee moeten hebben aan eten ,nou ik geloof dat wij er wel weer een paar kilootjes aan krijgen ,en dan gaan we de vis die we vangen daar ook nog eens bakken .

En natuurlijk wat er aan vishengels mee moet ,waar we heen gaan blijf nog een twijfelgeval, wel weer even naar fisk en golf maar verder hangt het van het weer af .fredericia lokt ook weer om daar weer eens van die dikke zeeforellen te vangen ,maar ook dat hangt van het weer af ,we zien wel .

2 april

Het weer is schitterend dus het lonkt steeds meer om weg te gaan naar ons vis land Denemarken.

Nog een dikke week en wij vertrekken . de camper is er klaar voor gisteren alles na gekeken en de watertank schoon gemaakt ,nu de bootschappen nog en klaar is hij om te vertrekken .

8 april

Het was vandaag niet al te mooi weer ,maar gelukig had ik het meeste al in de camper ,want je kon meestal niet droog bij de camper komen vandaag ,Maar de verwachting voor morgen is weer een stuk beter .dus dan het laatste er maar in  tenminste wat er vast in kan want zaterdag komt het alerlaatste er in .de vlieghengels zitten er al in ,toch maar mee, al wil mijn pols nog niet mee werken ,kan het altijd zo nu en dan even proberen.

12 april

Nog een dag visbakken en dan op naar denemarken ,de camper is inmiddels vol geladen met eten en drinken ,en natuurlijk de hengels met alles wat er bij hoort ,vannacht gaan er nog vier man in met allemaal een goed humeur,dus alles klaar voor een mooie vis week ,maar ja we zullen de vrouwtjes wel missen want die blijven natuurlijk thuis .en toch denk ik niet dat wij er om zullen huilen .

Zondag 13 april

Het is 10 voor 1 de camper word gestart ,en op naar honke .hij stond al te wachten ,tas er in en een kusje voor zijn Annie en op naar de volgende en theunis had er ook zin in ,dus de vrouw een kus ,en op naar geert daar werd het zelfde ritueel gedaan

Om 1 uur reden we zwaagwesteinde uit ,op naar Denemarken. waar honke weer tot net voor hamburg het stuur hanteerde ,daar even een bakje koffie en een broodje. Waar na theunis verder de weg vervolgde ,na nog een stop in fredericia ,op naar viby een van onze plekken die we altijd even aan doen. waar we na tien uur rijden aankwamen .na een hartelijk ontvangst hebben we de camper te plek gezet ,en eerst een broodje genuttigd met een versnapering er bij  natuurlijk ,waar na geert en theunis de hengels hebben uitgegooid,

En honke en ik  hebben de camper verder in orde gemaakt en eten klaar gemaakt voor vandaag ,dat was een mooie karbonade met gebakken aardappels,

De heren vissers kwamen terug met een mooie zalm forel, dus het eten voor morgen was al gerant ,na een paar spelletjes te hebben gekaart 3 in totaal waarvan honke en ik er maar 1 van hebben gewonnen .zij we om 9 uur te bed gegaan .welterusten .

Maandag 14 april

Om 6 uur uit bed en te vissen ,daar voor zijn we hier tenminste ook gekomen ,met de koffie waren er al drie dikke zalm forellen gevangenen. na de koffie zij wij weer verder gegaan waar we vanmorgen vroeg mee waren begonnen en dat is vissen .

Wij vingen allemaal een paar zalmforellen maar de meesten kregen na de vangst een Deense eigenaar ,en de anderen werden tot kibbelingen  versneden ,die we in de namiddag wilden bakken. maar eerst   ons 11 uurtje met een dikke gehaktbal ,waarna we nog een paar zalm forellen vingen ,dus we hadden zowat voor 20 man vis te bakken,maar de heren theunis en honke wisten er wel raad mee ze hadden het er zeer druk mee eerst bakken en dan bij de mensen langs met vis ,en ik zal je vertellen dat was een groot succes ,want dit waren ze hier niet gewent ,zo wel honke als theunis elzinga groeiden kilos van de complimenten.

En wel ja ze beloofden onze buren maar gelijk weer vis voor morgen ,want dan was de buurvrouw jarig ,maar nu rust er wel een grote last op onze schouders ,dan dat is vissen .

Na het eten ,wat uitstekend was verzorgt door theunis elzinga ,vis met spekjes en een sausje er bij, met heerlijke aardappeltjes geschild door honke ,konden wij wel rollebollen .

En s’avonds hebben we weer gekaart en dit keer waren wij wel de winnaars ,dus morgen met een gelijke stand gaan we weer verder ,het werd wel later dan gisteren om 12.30 gingen we te bed .

Dinsdag 15 april

Na een paar uur slaap gingen de eersten om zes  uur weer vissen ,om 8 uur nog geen visje gezien ,dus eerst maar een ontbijt,een dan weer verder vissen tot we op het laatst net voor de koffie toch weer vis hadden om vanmiddag de visbakoven weer aan te zetten,kon buurvrouw toch vis eten ,want die twee knapen  hadden het haar tenslotte  belooft .

Na het 11 uurtje werd er nog steeds zalmforellen gevongen ,

waar van wij ook kibbelingen sneden ,tot we om een uur of 3 in de middag de vis oven aan hadden gezet,

Zo nu kon het feest beginnen de buren er bij ze waren met hun drieën en mochten graag een bakje kibbeling met een biertje er bij natuurlijk ,wat is het dan jammer dat er zo veel talen op de wereld zijn ,maar deze middag konden we mekaar goed verstaanbaar maken ,zoms met wat gebaar er bij ,maar wat weer een groot compliment voor de visboeren ,dit was de mooiste verjaring die de buurvrouw ooit heeft gehad zij ze ,maar ja wij zijn hier niet voor het feest heen gegaan dus na een uurtje of twee gingen wij weer met de hengels op weg naar het vis water ,en wel ja hoor daar werd me toch een joekel van een zalmforel door honke gevongen ,wat een kibbelingen zijn dat wel niet dat word morgen weer bakken en uit geven hier op de camping ,maar hier bleef het ook bij er werd geen vis meer op het droge gehaald deze dag ,na het avond eten ,hebben we maar weer gekaart en wel ja dit was weer de avond van honke en mij ,zo dat het nu 2-1 voor ons is ,na een paar slaapmutsjes zij we om 1 uur te bed gegaan welterusten .

Woensdag 16 april

Om 6.30 uur waren de eersten al weer te vissen en kwamen voor het ontbijt al met vier zalmforellen terug ,en na een goed verzorgd ontbijt, werden  er gelijk weer twee gevongen dat zou weer schoonmaken betekenen maar er was ook een nog veel mooiere oplossing ,de buren gingen vandaag naar huis en hadden de helle week nog geen enkele vis weten te vangen ,dus vis maar naar buurman en ze waren er heel blij mee ,en wij nog blijer dat we er mensen blij mee konden maken .en nu is het 10 uur als ik dit schrijf en moeten wij aan de koffie .  na de koffie was het mis met vissen .de wind sloeg om en de vissen waren niet meer hongerig .er werd geen vis meet gevongen deze dag .maar de zon was vandaag zeer aanwezig waar we graag gebruik van maakten om een kleurtje te krijgen .   om een uur of 5 de hengel maar op gepakt en morgen maar weer verder zien .waarna we weer met het eten aan de gang gingen .gebakken aardappels met hert stond vandaag op het programma en het was weer heerlijk .

Daarna nog een paar spelletjes gekaart war weer door honke en mij werd gewonnen en dit keer nog duidelijker dan de vorige keren .om 11 uur te bed welterusten .

Donderdag  17 april

Vroeg  en na een goed ontbijt afscheid genomen van jan en mariejet  op naar ons volgende doel .maar de harde wind en regen was vandaag een plaaggeest en uiteindelijk kwamen wij bij riby aan bij een mooie forellen vijver ,maar na een pan eten was het nog slecht weer dus geen gevis vandaag . dan vanavond maar een spelletje kaarten .

Wat al weer werd gewonnen door de heren honke en mij zelf .en na een gezellige avond met een aperitiefje gingen we om 12 uur te bed .

Vrijdag 18 april .

Deze morgen konden we niet vroeg vissen want door het slechte weer van gisteren hadden we de hengels niet te voorschijn gehaald ,

en er zijn twee die graag uitslapen wat hen ook echt word gegund ,zij de andere twee maar een blok om de vijvers gegaan ,en dan den je hier al snel anderhalf uur verder .

Om 9 uur was het vandaag ontbijt waarna we gingen vissen ,onderweg naar een visplek lagen er al wel helle dikke zalmforellen op het droge ,en wij werden zowat gek ,maar kwamen na 3 uur vissen met lege handen bij de camper ,dus morgen maar weer hier proberen want we hebben besloten om hier te blijven tot zondag,en deze vijvers te ontdekken ,s’avonds werd er weer gekaart wat na het eerste spel voorsprong op leverde voor geert en theunis ,maar als ik dit schrijf is het 7 uur dus wij geven ons nog niet gewonnen  en uit eindelijk was dat ook maar goed want wij wonnen de rest van de avond elk spel .welterusten

Zaterdag 19 april

Vroeg uit de veren en achter de forellen aan ,het weer was schitterend vandaag ,

maar de forellen wilden er niet uit vandaag er werden maar 2 gevongen maar wel mooie dikke.

voor de rest van de dag genoten van het schitterende weer  en weer heerlijk gegeten want het was tenslotte de laatste dag in Denemarken want morgen vertrekken wij weer richting huis.

En vanavond de laatste kans voor geert en theunis om ons te verslaan met kaarten .

Maar dat lukte dit keer weer niet .

maar wat was het weer gezellig .het werd weer een uur of 12 voor we sliepen ,met wat aperitiefjes in ons gouden buikje  welterusten

zondag 20 april

de laatste dag van deze vis vakantie staat in het teken van vertrek uit Denemarken en op naar huis,vroeg uit het bed ,en aan het ontbijt wat weer heerlijk was verzorgd met paaseieren  ,en daar zaten we dan met zijn vieren aan de ene kant weer blij om naar de vrouwtjes te gaan .aan de andere kant stond het huilen ons nabij om dat het visweekje weer om was .maar na een mooie rit door Denemarken,en net over de grens nog even wat bootschapen gehaald die in Nederland niet te verkrijgen zijn ,was het een rustige reis naar huis ,om 6 uur zat de vakantie er dan ook hele maal op .

was een vakantie van mooi en soms regenachtig weer maar ook dagen dat je in de zon aangenaam kon zitten zonder te veel kleren aan  .

maar wel te weinig vis gevangen vergeleken met vorig jaar .