denemarken 2013

Denemarken 2013.

Zondag 6 jan. 2013

Het begint alweer te kribbellen ,maar nog een week of vijftien geduld ,het aftellen is begonnen .de nieuwe hengels zijn weer gekocht, nog wat vliegen maken voor de forel want we gaan dit jaar mits april dan kan er ook wel weer met een drogevlieg gevist worden .

maandag 28 jan 2013

De sneeuw is weer weg nu nog 11 weken dan is het weer vissen in Denemarken.

1 maart nog 6 weken en twee dagen

De tuin is weer omgespit,

de tafel en stoelen staan weer buiten

en de temperatuur gaat weer in de dubbele cijfers.

dus laat het voorjaar maar komen.

nog 6 weken  en twee dagen denemarken

11 maart

we duiken deze week  weer onder de nul graden ,de kievieten houden hun gat nog wel even dicht .

wat een geluk dat we nog een kleine vijf weken te gaan hebben voor we naar Denemarken gaan .

vorige week 15 raden boven nul en deze week 5 graden onder nul  brrrrrrrr koud .

15 maart

nog steeds koud nog 4 weken en 2 dagen dan is het al zo ver om naar denemarken te gaan,

Donderdag 21 maart.

Er ligt alweer sneeuw en nog steeds koud ,maar met nog drie en een halve week te gaan kan er veel veranderen met het weer laten wij dat tenminste maar hopen.

De camper is weer schoon nu nog de bootschapen er in, en de stoelen en hengels ,en op naar Denemarken. o ja de tank moet ook nog vol ,en ik wil even om een nieuwe accu .

22 maart nog altijd koud -5 gr

28 maart

nog steeds winter hier in nederland ,En de kieviet legt zijn eitje nog niet?? ,al is het eerste van Friesland al gevonden ,maar de meesten houden hun eitje nog wel even binnen ,met elke nacht  4 gr ondernul

30 maart

nog steeds winter

met nog twee weken te gaan word het wel tijd voor wat hogere temperaturen.

4 april

voor het eerst in weken geen nachtvorst gehad hier in zwagerbosch.

14 april 2013

De vakantie 2013 is begonnen,  Denemarken wij komen er aan .

Dag 1

De camper is weer vol met alle benodigdheden,eten en drinken,en natuurluk de hengels .

Dus op n aar Denemarken om 1 uur vertrokken eerst honke maar opgehaald kan hij gelijk het stuur overnemen ,om theunis op te halen en daarna geert,dan begint de reis over drachten naar Groningen en op naar hamburg. Waar de eerste stop is voor koffie en een broodje  dan neemt theunis zelf het stuur weer over  om de weg te vervolgen op naar viby ( ligt in de buurt van Kopenhagen ).

Na hamburg gaat het snel richting grens met Denemarkenen om 7 uur zijn wij dan ook al in het land waar wij graag heen gaan te vissen  ,en rijden gelijk door naar viby waar we elk jaar even naar toegaan .

Eerst de camper te plek en geert ging gelijk vissen en warempel hij ving gelijk twee mooie forellen ,maar wij moesten eerst de camper nog instaleren en ons 11 uurtje nuttigen wij waren er om kwart voor elf al dus na de lange rit mocht er ook wel een likuurtje van af .

Dacht even het warm water aan had ik thuis nog niet geprobeerd en ja wel mis een lekke kraan .

Had van de winter wel alle water er uit maar is waarschijnlijk boven in de mengkraan wat blijven zitten  en kapot gevroren dus kraan er uit was niet meer te maken twee stokjes van een wilgenboom af en in de slang aan draaien en het was weer dicht ,dan eerst alleen de kraan van de douche maar gebruiken .

Verder de helle dag gevist maar geen van ons heeft nog een vis gevangen en ook geen beet gehad ,hoop niet dat geert gelijk alle forel heeft gevangen  maar dat zien we morgen wel weer .

Avonds nog 4 spelletjes gekaart waar van honke en ik er 3 van verloren zal hem wel in het lange auto rijden zitten we vielen om van de slaap dus gingen we ook niet laat te bed want er is morgen weer een lange dag geplant en we willen graag allemaal vit aan die dag beginnen .

Dag 2

Geert was als eerste te vissen de rest sliep wat langer uit toch een beetje moe van de lange reis van gisteren.

Maar om half negen zaten we met zijn allen aan het ontbijt met koffie of thee.

En zijn om tien uur met zijn allen aan het vissen gegaan,waarna honke om 11 uur ons natje en droge weer bij het water bracht .

Maar de forel liet zich niet vangen deze morgen ,maar om 1 uur moesten we eten en dat was weer zeer goed klaar gemaakt door de koks  dit keer hert met gebakken aardappels.

Na het eten eerst afwassen  en dan maar weer vissen dit werd  beter er werden 4 stuks gevongen

aan de vlieg wilden ze vandaag het beste .

En om een uur of 6 nog eens 3 stuks dus vandaag 7 stuks, en allemaal mooie forellen.

maar om 8 uur werd het weer kaarten

Dat werd vandaag een gelijkspel twee/twee en het was weer oergezellig met mooie verhalen

De één moest acht weken wachten op uitslag van een bloed test, waarop theunis zei breng het dan gelijk maar naar het crematorium  .en zo ging het maar door met plezier maken .

Om 11 uur te bed morgen weer een vis dag welterusten .

De teller staat op 9 stuks forellen maar wel dikke.

Dag 3

Theunis en geert vroeg uit het nest, en vissen maar om 8 uur toen ze terug kwamen hadden ze nog maar 1 forel .waar op andere theunis zij, ik zie ze hier ook niet hippen( waar hij bedoelde springen)

dus de dag begon gelijk weer met veel lol

Na een bakje koffie en een broodje wat weer vakkundig was klaar gemaakt door de koks .

Werd het weer vissen tot 11 uur dan ons( verplicht)aperitiefje)en weer verder met vissen ,

Om 1 uur nog een balletje gehakt met een slokje onder de luifel want het weer is schitterend .

Waar na de één een middagdutje doet en de ander de afwas ,en de rest moet voor vis zorgen.

Wat niet allerbest lukt tot nog toe, maar daar komt vast wel verandering in .

In de loop van de dag werden er nog twee forellen gevangen .

En om 8 uur werd er  weer geklaverjast wat dit keer overtuigen door de heren honke en theunis werd gewonnen  4 -0 maar er zat wel een luchtje bij wand we hadden macaroni gehad met zeer veel uien dus je kan wel raden wat voor luchtje er bij zat,

Maar om 11 uur gingen we te bed morgen vroeg weer op  want er moeten nog wat forellen worden gevongen

Dag 4

Al weer was geert als eerste te vissen en kwam om acht uur al met een mooie forel te rug .

De rest lag likker lang te bed want het was een onrustige nacht geweest (er was veel gezeikt deze nacht).en ja dan moet je er uit ,dus vanavond maar een slokje meer van rein (hele goede man maar helaas niet meer onder ons )maar vlak voor hij heenging heeft hij ons nog een fles berenburg gegeven ,die mee moest naar Denemarken dus vanavond maar een berenburgje in plaat van een biertje . we hebben vandaag goed gevangen we hadden 12 stuks .

al was er een heel mooi vrouwtje die had meer als wij met zijn allen .maar honke heeft vandaag voor een lekker visje gezorgd, namelijk, 4 zoute haringen  en wel gekregen van zijn vriend de campingbeheerder  ze waren heerlijk . en na de lange vis dag kwamen we weer bij de camper.

en als verassing kregen we een heerlijk varkenshaasje met champignons weer prima verzorgt door onze koks .

Maar na het eten moest er weer gekaart worden  dit keer zouden we maar twee spelletjes ,dus er moest goed worden opgelet wil je winnen ,en het lukte met hangen en wurgen honke en theunis om ze alle twee weer te winnen ,waarna we moe maar weltevreden ons bed opzochten .

Het was vandaag weer een dag met veel zon en weinig wind.

Totaal aan vis tot nu toe 24 stuks waarvan de 9 aan de vlieg

Dag 5

De dag begon vandaag anders dan de vorige dagen ,werd vaker om 6 uur en er stond een harde wind, jammer want als het hier waait dan waait het ook gelijk hard, en is er niet mooi meer te vissen .

maar ja we waren ook verwend met het mooie weer hier , dan eerst  maar de doch in, ben ik in ieder geval weer helder,  want na wat versnaperingen gisteravond moet je s”morgens toch even bekomen

na de warme doch maar weer vissen geert ging ook al naar het vismeer .

En ondanks de harde wind vingen we toch nog 4 dikke forellen voor het dineer.

Na de koffie gaan we weer vissen ,maar het is nog zeer winderig en dit keer niet van de macaroni maar echte wind uit het zuid oosten ,als het de koks lukt krijgen we vandaag gebakken aardappels met varkenshaas met rode wijn saus  en peeltjes .

Om klokslag 1 uur was het eten klaar en het was overheerlijk .

Maar er waren ook weer twee stuk forellen aan het aantal toegevoegd en dit keer met een blinker gevongen.

dus na het eten met zijn allen te vissen want het is tenslotte nog maar een paar uurtjes hier,tot 6 uur want dan is het hengels inpakken want morgen vertrekken we op naar ander viswater .

maar we vingen nog wel wat maar aan powerbait en aan blinker ,in totaal haden we vandaag 12 stuks en er waren exemplaren bij van meer dan 4 kilo.

In de avond uren werd er weer gekaart en dit keer was het een gelijk spel (gelukkig maar ander word het ook eentonig)om 11 uur te bed

Totaal aantal forellen tot nu toe 36 stuks

Dag 6

Vroeg uit het nest en in de doch ,maar er nog sneller onder vandaan koud water dus maar gewoon wat om het hoofd wassen wat een begin van de dag.

maar het word een reisdag dus eerst een goed ontbijt en op naar fredericia. Theunis en geert de camper in pakken, en honke afwassen ,hij zij ik neem wel een ketel met water mee en zet hem wel op het elektrische gasstel, hadden wij nog nooit van gehoord maar ja het zal wel goed komen .

om 10 uur vertrokken uit viby met een harde wind op kop op naar fredericia.

daar aan gekomen was de camperplek  een stuk opgeknapt je stond gelijk aan zee gewoon schitterend.

maar het werd geen vissen daar te veel wind jammer ,maar we hebben daar de camper te plek gezet in de hoop dat de wind wat ging liggen ,en gelijk maar wat eten gemaakt bonen met spekvet, en daarna wat bij de waterkant langs het strand gelopen ,maar met zijn allen toch maar besloten dat we verder gingen op naar rodekro .

Totaal37 stuks forel tot nu toe

Daar gelijk de hengels uit de camper want we konden nog 2 uurtjes vissen voor het donker werd en ja wel de eerste worp van theunis was gelijk raak een mooie forel,goed begin hier.

Maar verder geen beet weer gehad deze avond ,om 8 uur maar weer een potje gekaart dat werd deze keer weer een gelijk spel na een natje en droogjes om 11 uur te bed

Dag7

Dit word alweer de laatste vis dag, geert en theunis vroeg uit bed en vissen maar honke en andere theunis kwamen hun dit keer snel achter na en om koffie tijd lagen er al 5 forellen op wal waar van er één door theunis werd gevongen van wel vier kilo .

dus wie weet beloofd dit wat voor vandaag .

Om 9 uur koffie en ontbijt daarna even de douche in, en snel verder met vissen.

Maar over de hele dag werd er maar 1 forel meer gevongen,maar we hebben ons kostelijk vermaakt,het weer was geweldig in de middag zaten we aan een aperitiefje, toen kwam er een vrouwtje aan die vroeg ons om een interview daar waren wij het wel mee eens ,het ging over het park rodekro fiskepark,

Na het interview wat door ons positiefs was beantwoord zijn we langzaam begonnen met opruimen ,de hengels inpakken de boel schoonmaken ,daarna de nog lekker gegeten  waar na nog voor de laatste keer gekaart moest worden en dat werd een dikke overwinning voor honke en theunis 3 0  maar we maken het niet te laat want morgen moeten we weer een stuk rijden. dus om 11 uur lagen we te bed .

Dag 8

Toen we wakker werden scheen het zonnetje al op de camper dus dat belooft wast een mooie dag maar het is wel de laatste dag van ons vis avontuur deze vakantie ,maar we zaten om 8 uur aan het ontbijt  daarna twee man afwassen en twee de camper opruimen en alles te plek zetten want nu we toch mooi op tijd zijn kunnen we ook wel vroeg rijden .en om 9 uur reden we dan ook rodekro uit .we wilden net over de grens de eerste afslag nemen want er moest daar een groot winkelcentrum zijn en we moesten toch een lekker aperitiefje mee naar huis,maar we waren te vroeg de winkels gingen om 11 uur open, dan maar naar tankstation maar we moesten wel die aan de andere kant wan de weg hebben richting Denemarken ,dan maar een kilometer of 5 om rijden maar we hadden ons Deens drankje( gammel dansk)

Na hamburg weer bij het wegrestaurant lekker gegeten ,waarna honke het stuur overnam, en de reis naar huis werd hem makkelijk gemaakt hij ging gelijk achter een Deense touringcar aan rijden die tot Groningen voor hem bleef .

en om vier uur waren we moe maar voldaan weer thuis .

In totaal hebben we 44 forellen gevongen wat ons toch een beetje is tegen gevallen

We wilden over de 47 van vorig jaar heen

maar we zijn wel zeer tevreden, want het weer was schitterend en de forellen waren allemaal tussen de 1 en 4 kilo, en we hebben zowel met de vlieg als met de spin hengel gevongen ,aan powerbait  en blinker dus aan alles kun je in Denemarken forel vangen .

het was een pracht week Denemarken tot de volgende keer